Graficzny edytor do drukowania figur.

0

Witam,
mam zamiar napisać aplikacje, w której można będzie rysować, drukować, edytować figur geometryczne i chciałbym się dowiedzieć:

  • figury rysować na bitmapie czy na panelu?
  • jak zrobić, aby po kliknięciu na daną figurę była ona zaznaczona ramką?

na początek chce dodawać figury przez naciśnięcie przycisku DODAJ z uzupełnionymi wcześniej danymi:

  • typ figury
  • położenie
  • rozmiar
  • kolor

po kliknięciu na figurę będzie panel z właściwościami w której można edytować.

0

Tutaj małe wprowadzenie do rysowania:
http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/mahesh/gdi_plus12092005070041AM/gdi_plus.aspx

Figury imho lepiej rysować na panelu, ewentualnie podziedziczyć po panelu i dodać własną funkcjonalność.

Aby nie gubić odwołania do narysowanych figur, możesz je przechowywać na przykład w List<T>. Po kliknięciu na jakąś figure będzie ona odnajdywana na liście i wtedy rysujesz jej zaznaczenie

0

do rysowania służy paintbox a nie panel.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1