Wieloplatformowość aplikacji winForm C#

Odpowiedz Nowy wątek
2012-03-27 09:56
0

Witam, od jakiegoś czasu piszę aplikacje w C# w środowisku Visual Studio 2010 Express.
W ostatnim czasie udało mi się sfinalizować projekt. Przy czym powstały nowe potrzeby przez co projekt prawdopodobnie będzie dalej rozwijany. Problem dotyczy obsługi różnych platform systemowych. Główna aplikacja została napisana na Windows'a, natomiast przyszłe aplikacje mają pracować na Mac OS, Android'zie i iPhon'e. Chciałem w dalszym ciągu pracować na Visual Studio i C# tylko czy będzie możliwe uruchomienie aplikacji na innych platformach. Obiło mi się o uszy projekt MONO. Czy ktoś już próbował coś w tym dziłać? Proszę o podpowiedzi jak podejść do tematu.

edytowany 1x, ostatnio: Bert1223, 2012-03-27 09:57

Pozostało 580 znaków

2012-03-27 10:11
Rev
0

C# i .NET dla iPhone'a i Androida to kolejno: MonoTouch i Mono for Android firmy Xamarin (pracują również nad samym Mono). Licencje kosztują po 400$. Development dla iOS odbywa się w MonoDevelop i XCode na Maku, a dla Androida MonoDevelop albo Visual Studio. Licencja na publikowanie aplikacji w AppStore kosztuje 100$ i w tej cenie zawiera się najnowszy XCode.
Jeżeli chodzi o Mac OS X to tak, możesz wykorzystać Mono, ale wrapper Cocoa (toolkit UI) jest od jakiegoś czasu nierozwijany, więc interfejs wypadałoby zakodować w Objective C. Oczywiście tutaj też tylko MonoDevelop i XCode.


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0