Tablica referencji z typów prostych - jak?[C#]

0

Potrzebuję w tablicy przechowywać referencje do pól, które są typami prostymi.

 
int Value=0;
String Text=null;

Object[] obj = Object[]{Value,Text}; 

obj[0]=(int)123; //nie zmieni to zmiennej Value, a chcę by zmieniło

Myślałem, że nastąpi opakowanie w typ referencyjny typów prostych automatycznie jak w tablicę Object to wsadzę

Mam klasę z ok. 60 polami (nie przeze mnie napisana) i każde pole nazywa się unikatowo. w metodach do tych zmiennych przypisuję niejednokrotnie wartości z tych samych metod i zamiast pisać 80 linijek z tym samym forem pobierałbym referencje po kolei z tablicy. Tak musiałbym tylko raz zainicjować na 80 linijek tablicę z referencjami.

Nazw zmiennych w klasie nie mogę zmienić ani ich typów.
Proszę o pomoc.

0

Niestety, nie możesz tego zrobić w ten sposób.
Jedyna możliwość jaką tutaj widzę, to użycie refleksji.

0

Jakby to mogło wyglądać z refleksjami?

0

Zależy, czy chcesz użyć wszystkich pól z tej klasy, czy tylko wybranych i od tego, co właściwie chcesz zrobić z tymi polami.

0

Nie wszystkie pola (ale z pomocą chyba atrybuty przychodzą)

polom tym chcę po prostu przypisać nową wartość

0

Ok, w najprostszym przypadku:
Masz klasę VeryUgly. Chcesz wszystkim polom typu String, które są oznaczone atrybutem AutoAssignmentAttribute przypisać jakąś wartość.
Atrybut:

public class AutoAssignmentAttribute  : Attribute
{
}

Klasa:

public class VeryUgly
{
  [AutoAssignment]
  public string pole0;
  // kolejne 1e6 pól
}

Metoda załatwiająca sprawę (da się zwięźlej):

public static void AssignValueToAllMarkedStringFields(VeryUgly instance, string value)
{
  Type uglyType = instance.GetType(); // albo typeof(VeryUgly)
  FieldInfo[] fields = uglyType.GetFields(); // pobranie wszystkich pól (domyślnie publicznych)
  var stringFields = fields.Where(field => field.FieldType == typeof(string)); // odfiltrowanie po typie String
  var markedStringFields = stringFields.Where(field => HasAttribute<AutoAssignmentAttribute>(field)); // odfiltrowanie po posiadaniu atrybutu
  
  foreach(var field in markedStringFields)
  	field.SetValue(instance, value); // zapis
}

private static bool HasAttribute<T>(MemberInfo member)
  where T : Attribute
{
	return member.GetCustomAttributes(typeof(T), false).Length > 0;
}
0

Tak na pierwszy rzut oka, to potrzebujesz użyć refleksji. Ale co to znaczy: "metodach do tych zmiennych"? Może podaj jakiś większy kawałek kodu.

0
somekind napisał(a)

Tak na pierwszy rzut oka, to potrzebujesz użyć refleksji. Ale co to znaczy: "metodach do tych zmiennych"? Może podaj jakiś większy kawałek kodu.

Moje niedopatrzenie, błędnie napisałem. W metodach przypisuję wartość polom za pomocą metod. zmienna=func();

const char star, dziękuję za odp. o to mi chodziło, skorzystam z tego. Najważniejsze dowiedziałem się, że potrzebuję refleksji i tu mógłbyś już zakończyć, bo resztę bym doczytał. Większość użytkowników by napisała poszukaj w google. Dzięki kawałkowi Twojego kodu mogłem szybko zakończyć pisanie programu i iść teraz spać, a temat dogłębnie już sam przestudiuję, gdy będzie czas na naukę, a nie pracę i sen. Temat ten jeszcze przestudiuję, bo C# jeszcze nie ogarnąłem dużo, muszę w nim pisać, a wcześniej w C++ i Javie pisałem.

Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.

0

Tak na drugi rzut oka, to trzeba kod przemyśleć na nowo tak, by nie potrzeba było ani refleksji, ani „referencji do typów prostych”.

0
Azarien napisał(a)

Tak na drugi rzut oka, to trzeba kod przemyśleć na nowo tak, by nie potrzeba było ani refleksji, ani „referencji do typów prostych”.

Nie jest to konieczne, ale zmniejsza ilość linijek kodu.
Np.:

imie=WezDaneZPliku(jakiśParametr++);
kolor=WezDaneZPliku(jakiśParametr++);
... //tutaj 80 zmiennych
miejscowość=WezDaneZPliku(jakiśParametr++);

I w kodzie robię podobne rzeczy wiele razy. Gdybym miał tablicę referencji (ale nie mam i używam refleksji) to kod wyglądałby tak

for(int i=0;....;i++){
tablicaReferencji[i]=WezDaneZPliku(i);
}

Ile mniej kodu i pisania wyjdzie, jeśli zastosuję to kilka razy?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1