Nauka c# do xna

0

Witam
Moje technikum weszło w projekt pt "Szkoła nowych technologii" prowadzonych przez Microsoft.
Wielu z Was zapewnie orientuje się co to za projekt.

Naszym zadaniem jest napisać aplikację na Windows Phone 7 - do wyboru xna lub silverlight.
Z racji iż Silverlight nie robi na mnie odpowiedniego wrażenia, wolałbym wybrać coś z xna.
Cały szkopuł polega na tym, że nie mam pojęcia o C#.
Pascal i C++ to języki które w szkole były nauczane na poziomie konsolowym, nie ma mowy o jakichkolwiek operacjach na obiektach.
Czy jesteście w stanie polecić mi sposób nauczenia się języka w pełni obiektowego ?
Byłbym wdzięczny za jakieś naprowadzenie mnie na tytuły które są napisane bardzo ogólnie - cienka książka o xna , c# która zawiera minimum treści, a będą tam strikte rzeczy o sterowaniu obiektami(obrazkami) za pomocą zdarzeń, sterowanie fizyki itd. Coś co nie mówi o programowaniu od totalnego zera - poczytałem już trochę o podstawach takie jak typy, funkcje, tablice i tego typu treści są dla mnie w tym momencie zbędne (Symfonia C++ i dokumentacje w internecie).

Pozdrawiam.

1

Wydaje mi się, że nie rozumiesz za bardzo pojęcia "programowanie obiektowe".
Na początek proponuję przerobić podstawowy kurs programowania w języku C#, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących programowania obiektowego (klasy, obiekty, enkapsulacja danych, dziedziczenie, interfejsy etc.). Znajdziesz tego sporo u wujka google.

Co do XNA to niestety mało jest materiałów w języku polskim a jeśli już są to głównie same podstawy (np na msdn). Jeśli angielski nie jest Ci obcy to tutaj również zdaj się na rady wujka google, tutoriali jest dość sporo. Z książek warto zapoznać się z pozycją XNA 3.0 Game Programming Recipes (nie orientuje się czy jest nowsza wersja). Najnowsza wersja XNA to 4.0 ale różnice w kodzie można ogarnąć zaglądając na msdn.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1