Objętościowa rekonstrukcja na podstawie przekrojów 2d

0

Jaką bibliotekę polecacie do poniższego zadania?

Wejście:
Od kilkuset do kilku tysięcy zdjęć 512x512x2B
Wyjście:
Obracalny model 3d
Wymagania:
Duża dokładność więc najlepiej ray-casting
Działanie na kartach graficznych, najlepiej zarówno na nvidi jak i na amd
Darmowa do użytku niekomercyjnego

1

Wejście:
Od kilkuset do kilku tysięcy zdjęć 512x512x2B
Wyjście:
Obracalny model 3d
Wymagania:
Duża dokładność więc najlepiej ray-casting
Działanie na kartach graficznych, najlepiej zarówno na nvidi jak i na amd
Darmowa do użytku niekomercyjnego

Raycasting? Raycasting nie oznacza dokładności i nie ma wiele wspólnego z realtime, więc o tym 'obracanym modelu' będziesz mógł zapomnieć.
Działanie na kartach graficznych? Tzn, rysowanie na ekran? Nie ma problemu :>. Chyba że chodzi Ci o wykonywanie obliczeń na GPU, tylko za bardzo nie wiem gdzie je chcesz upchnąć.

Ogólnie napisz coś więcej, bo prawdopodobnie źle opisałeś co chcesz zrobić.

Ale zakładając że zrozumiałem - to jest w sumie robota na jeden dzień bez żadnej biblioteki: implementujesz http://en.wikipedia.org/wiki/Marching_cubes, tworzysz VBO, rysujesz na ekran (OpenGL).

0

Dokładnie chodzi o to, żeby z przekrojów ct lub mri zbudować obraz jak tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Volume_ray_casting
Obracanie polegałoby z tego co rozumiem na wywołaniu z innymi parametrami.
Nie musi być realtime, ale dobrze żeby trwało możliwie krótko i stąd właśnie obliczenia na gpu.
Wiem, że wszytko na raz się na grafice nie zmieści przy dużej liczbie przekrojów, ale po kawałkach już powinno.
Co do dokładności, to wziąłem to z tond: http://en.wikipedia.org/wiki/Volume_rendering.

Biblioteki szukam dla tego, że ktoś(lub cały zespół) to pewnie już zrobił, i na pewno działa to szybciej i dokładniej niż gdybym to ja miał robić(do fft też lepiej użyć fftw niż pisać samemu).
Wiem, że w podanym linku znajdują się odnośniki do kilku bibliotek, ale wolę się dowiedzieć od bardziej ode mnie doświadczonych, co oni by wybrali i dlaczego.

1

Jeśli chodzi o volumne ray casting to OK, nie zrozumieliśmy się. Żeby nie mylić z ray castingiem, częściej używane jest określenie ray marching (no i jest to wykonywalne w realtime).
Niestety, w takim razie nie mogę niczego polecić, bo nie mam doświadczenia z żadną biblioteką tego typu...

Do czego tego potrzebujesz? Jeśli to jakiś projekt na zaliczenie to masz pozwolenie na użycie robiącej wszystko za Ciebie biblioteki? Jeśli robisz to tylko dla siebie - tym bardziej warto by było zrozumieć raymarching. A jeśli chcesz wyświetlać jakieś dane - możesz do tego użyć gotowych programów do wizualizacji (pełno tego w internecie).

0

Jest mi to potrzebne do wyświetlenia wyników różnych filtracji w pracy mgr.
Do wyświetlania mogę skorzystać z dowolnych bibliotek, bo to nie jest zasadnicza część pracy.
Nie mogę natomiast w tym celu korzystać z gotowych programów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1