Zasoby osobnego pliku

0

Witam.
W moim projekcie chcę umieścić możliwość zapisywania pliku we własnym formacie. Plik ten ma mieć zapisane w zasobach obrazki. Będzie to, więc np: "JakisPlik.xyz" i w jego zasobach zapisane będzie z 5 obrazków.
Moja aplikacja otwiera "JakisPlik.xyz" i automatycznie wyświetla obrazki.

Jak takie coś wykonać?
Prosiłbym bardzo o jakieś notatki, artykuły lub po prostu zwykłe wyjaśnienie zagadnienia.
Dodawanie zasobów do własnej aplikacji jest banalnie proste, ale nie wiem jak wykonać zapisywanie pliku i dołączyć do niego własne zasoby.

Z góry dziękuje za uprzejmą pomoc.

0

Czyli ten plik ma być po prostu rodzajem archiwum dla 5 plików, tak?
Więc możesz zapisać te pliki w formacie:

20 bajtów - nazwa pierwszego pliku
8 bajtów - rozmiar pliku (w bajtach)
(tutaj zapisujesz plik)
20 bajtów - nazwa drugiego pliku
8 bajtów - rozmiar pliku (w bajtach)
(tutaj zapisujesz plik)
(itd)

Poza tym - według mnie "zasoby" odnosi się bardziej do aplikacji, niżeli do zwykłego pliku.

0

Moim problemem jest, że nie wiem w jaki sposób to zrobić. Tzn jakich operacji użyć bądź jakich klas.

Istnieje coś takiego jak Properties.Resources, ale odnosi się to do naszej aplikacji, a jak się odnieść do innego pliku?

0

Nieaktualne :)
Problem rozwiązał ResXResourceReader oraz IResourceWriter

0

Klasy do obsługi plików znajdują się w przestrzeni nazw System.IO. Tobie najbardziej przydadzą się chyba FileStream i StreamReader oraz StreamWriter. Możesz również odczytywać całe pliki na raz do pamięci metodą File.ReadAllBytes i zapisywać File.WriteAllBytes.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1