Masa na sprężynie. Uwzglednic tarcie. Równanie oscylatora
tlumionego rozwiazac za pomoca metody Eulera zmiennokrokowej. Wizualizacja ruchu
sprezyny i masy. Robił ktoś z was kiedyś coś podobnego? Mam podobny projekt w c++, jednak może ktoś przypadkiem kiedyś robił, a bardzo potrzebuję
0
0
I co byś chciał gotowy kod co nie?
0
nie gotowy, tylko jakieś porady od czego zacząć, jakieś wskazówki, mam coś takiego w c++ jak już pisałem
0
Witam. Mam podobny problem do rozwiązania. Poradziłeś sobie z nim?
Muszę napisać ten program na zaliczenie. Interesuje się grafiką to nie moja działka. Chętnie zapłace za taki program...
0
metoda Eulera jest stałokrokowa, chyba, że chodzi wam o metodę Rungego Kutty
0
W tej metodzie chodzi o to, aby we wzorze zmieniało się h, napisałem kawałek kodu, ale nie jestem do końca przekonany czy właśnie o to chodzi, proszę o wskazówki.
using System;
class Runge{
public delegate double Function(double t,double y);
public static void runge(double a, double b,double value, double step, Function f)
{
double t,w,k1,k2,k3,k4;
t=a;
w=value;
for(int i=0;i<(b-a)/step;i++){
k1=step*f(t,w);
k2=step*f(t+step/2,w+k1/2);
k3=step*f(t+step/2,w+k2/2);
k4=step*f(t+step,w+k3);
w=w+(k1+2*k2+2*k3+k4)/6;
t=a+i*step;
Console.WriteLine("{0} {1} ",t,w);
}
}
}
class Test
{
public static double f1(double t, double y)
{
return -y+t+1;
}
public static void Main()
{
Runge.runge(0,1,1,.1f,new Runge.Function(Test.f1));
}
}