Metoda Eulera

0

Masa na sprężynie. Uwzglednic tarcie. Równanie oscylatora
tlumionego rozwiazac za pomoca metody Eulera zmiennokrokowej. Wizualizacja ruchu
sprezyny i masy. Robił ktoś z was kiedyś coś podobnego? Mam podobny projekt w c++, jednak może ktoś przypadkiem kiedyś robił, a bardzo potrzebuję

0

I co byś chciał gotowy kod co nie?

0

nie gotowy, tylko jakieś porady od czego zacząć, jakieś wskazówki, mam coś takiego w c++ jak już pisałem

0

Witam. Mam podobny problem do rozwiązania. Poradziłeś sobie z nim?
Muszę napisać ten program na zaliczenie. Interesuje się grafiką to nie moja działka. Chętnie zapłace za taki program...

0

metoda Eulera jest stałokrokowa, chyba, że chodzi wam o metodę Rungego Kutty

0

W tej metodzie chodzi o to, aby we wzorze zmieniało się h, napisałem kawałek kodu, ale nie jestem do końca przekonany czy właśnie o to chodzi, proszę o wskazówki.

using System;

class Runge{
    public delegate double Function(double t,double y); 
    public static void runge(double a, double b,double value, double step, Function f)
    {
          double t,w,k1,k2,k3,k4;
        t=a;
        w=value;
        for(int i=0;i<(b-a)/step;i++){
            k1=step*f(t,w);
            k2=step*f(t+step/2,w+k1/2);
            k3=step*f(t+step/2,w+k2/2);
            k4=step*f(t+step,w+k3);
            w=w+(k1+2*k2+2*k3+k4)/6;
            t=a+i*step;
            Console.WriteLine("{0} {1} ",t,w);
           }
    }
}
class Test
{
    public static double f1(double t, double y)
    {
    return -y+t+1;
    }
    public static void Main()
    {
    Runge.runge(0,1,1,.1f,new Runge.Function(Test.f1));
    }
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0