Visual Studio C# - odtwarzanie dźwięku w aplikacji

Odpowiedz Nowy wątek
danon1989
2011-10-01 20:41
danon1989
0

Witam,
jestem w trakcie nauki C#...piszę sobie małą mini gierkę (quiz). Mam problem, otóż po udzieleniu złej odpowiedzi pojawia się nowy Form GameOver i chciałbym, aby odtwarzany był tu dźwięk.

Form GameOver = new GameOver();
GameOver.Show();
this.Hide();

Pogooglowałem trochę i znalazłem informacje na msdn dotyczące odtwarzania dźwięku. Sposób zaprezentowany poniżej odtwarza dźwięk bez problemu z tym, że trzeba kliknąć na button i wybrać ścieżkę oraz plik (kod poniżej). Ja jednak chcę, aby po pojawieniu się okienka GameOver dźwięk był automatycznie odtwarzany, a nie wybierany ręcznie przez użytkownika. Pomoże ktoś??

PS. Ustalmy, że dźwięk to: test_game_over.wav i znajduje się on w katalogu w którym jest aplikacja, czyli bez zbędnych podfolderów:)

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace Quiz
{
    public partial class GameOver : Form
    {
        public GameOver()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("Przykro mi...koniec gry;(");
            Application.Exit();
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            OpenFileDialog dialog = new OpenFileDialog();
            dialog.Filter = "Audio Files (.wav)|*.wav";

            if (dialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
            {
                string path = dialog.FileName;
                playSound(path);
            }

        }

            private void playSound(string path)
            {
                System.Media.SoundPlayer player = new System.Media.SoundPlayer();
                player.SoundLocation = path;
                player.Load();
                player.Play();
            }

    }
}
edytowany 1x, ostatnio: madmike, 2016-12-13 18:26

Pozostało 580 znaków

2011-10-01 21:07

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 6 lat temu

0

Rozumiesz ten kod w ogóle?
W metodzie button1_Click wywołujesz sobie metodę playSound(sciezka_do_pliku), gdzie sciezka_do_pliku to ścieżka do tego pliku, który chcesz odtworzyć.


Pozdro & poćwicz!

Pozostało 580 znaków

danon1989
2011-10-01 21:59
danon1989
0

oczywiście, że rozumiem, ale ty mnie nie rozumiesz chyba. A więc od początku:

Jest gra quiz...ktoś odpowiada niepoprawnie na pytanie wyskakuje nowe okienko Game Over. W okienku są dwa buttony. Button1 = Exit, czyli wyjście z gry i zamknięcie aplikacji.
Button2 wczytuje plik *.wav, który sami wybieramy.
Mi chodzi o to, żeby był Button1 tylko i wyłącznie, czyli ten, który zamyka aplikacje. W momencie "wyskoczenia" okienka Game Over, chcę, żeby dźwięk był automatycznie odtworzony, bez jakiegokolwiek klikania na button, żeby wczytać dźwięk. Ot cała historia. Cudowałem przeróżnie i nie dałem rady, ale to dlatego, że brak mi praktyki, a co za tym idzie umiejętności:)

Pozostało 580 znaków

2011-10-01 22:23
Moderator

Rejestracja: 11 lat temu

Ostatnio: 2 godziny temu

Lokalizacja: Wrocław

0
danon1989 napisał(a)

W momencie "wyskoczenia" okienka Game Over, chcę, żeby dźwięk był automatycznie odtworzony, bez jakiegokolwiek klikania na button, żeby wczytać dźwięk.

Zatem skasuj niepotrzebny przycisk, a kod uruchamiający odtwarzanie umieść w konstruktorze "okienka Game Over" albo w jego zdarzeniu Load.


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

danon1989
2011-10-01 22:46
danon1989
0

Próbowałem i nie działało...jednak skorzystałem z Twojej podpowiedzi i umieściłem kod w zdarzeniu Load:

   private void GameOver_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        System.Media.SoundPlayer player = new System.Media.SoundPlayer();
        player.SoundLocation = Application.StartupPath + "\\sound\\test_game_over.wav";
        player.Load();
        player.Play();
    }

Wszystko teraz śmiga jak należy. Dzięki wielkie;)

Pozostało 580 znaków

danon1989
2011-10-01 22:54
danon1989
0

A jeszcze jedno pytanko mam. Czy istnieje możliwość, żeby dźwięki wrzucić na stałe w aplikacje?? Powiedzmy wysyłam grę kumplowi (SAM plik .exe) i dźwięki normalnie mu będą odtwarzać. Bo w obecnym rozwiązaniu musiałby mieć dodatkowy folder 'sound' wysłany wraz z .exe

Pozostało 580 znaków

2011-10-01 23:04

Rejestracja: 10 lat temu

Ostatnio: 5 lat temu

0

Dodaj plik dźwiękowy do zasobów aplikacji (resources)

Dostać się do takiego zasobu można np tak:

Stream s = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("sound.wav");

Pozostało 580 znaków

2011-10-01 23:25
Moderator

Rejestracja: 11 lat temu

Ostatnio: 2 godziny temu

Lokalizacja: Wrocław

0
Fr33Q napisał(a)

Dostać się do takiego zasobu można np tak:

Stream s = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("sound.wav");

Ale po co stosować metodę wziernika rektalnego, skoro można po prostu tak:

Properties.Resources.sound;

"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."
edytowany 1x, ostatnio: somekind, 2011-10-01 23:25
W niektórych wypadkach przydaje się rozwiązanie które ja podałem, ale akurat w tym przypadku faktycznie nie ma sensu strzelać do muchy z armaty. - Signum 2011-10-02 00:00
trzeba było napisać tak: nazwa_projektu.Properties.Resources.sound;, bo może nie wie jak tego użyć, ale to drobiazg :D - sky1024 2011-10-02 09:54

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0