Visual Studio C# - odtwarzanie dźwięku w aplikacji

0

Witam,
jestem w trakcie nauki C#...piszę sobie małą mini gierkę (quiz). Mam problem, otóż po udzieleniu złej odpowiedzi pojawia się nowy Form GameOver i chciałbym, aby odtwarzany był tu dźwięk.

Form GameOver = new GameOver();
GameOver.Show();
this.Hide();

Pogooglowałem trochę i znalazłem informacje na msdn dotyczące odtwarzania dźwięku. Sposób zaprezentowany poniżej odtwarza dźwięk bez problemu z tym, że trzeba kliknąć na button i wybrać ścieżkę oraz plik (kod poniżej). Ja jednak chcę, aby po pojawieniu się okienka GameOver dźwięk był automatycznie odtwarzany, a nie wybierany ręcznie przez użytkownika. Pomoże ktoś??

PS. Ustalmy, że dźwięk to: test_game_over.wav i znajduje się on w katalogu w którym jest aplikacja, czyli bez zbędnych podfolderów:)

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace Quiz
{
    public partial class GameOver : Form
    {
        public GameOver()
        {
            InitializeComponent();
        }


        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBox.Show("Przykro mi...koniec gry;(");
            Application.Exit();
        }

        

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            OpenFileDialog dialog = new OpenFileDialog();
            dialog.Filter = "Audio Files (.wav)|*.wav";


            if (dialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
            {
                string path = dialog.FileName;
                playSound(path);
            }
         
        }

            private void playSound(string path)
            {
                System.Media.SoundPlayer player = new System.Media.SoundPlayer();
                player.SoundLocation = path;
                player.Load();
                player.Play();
            }

    }
}
0

Rozumiesz ten kod w ogóle?
W metodzie button1_Click wywołujesz sobie metodę playSound(sciezka_do_pliku), gdzie sciezka_do_pliku to ścieżka do tego pliku, który chcesz odtworzyć.

0

oczywiście, że rozumiem, ale ty mnie nie rozumiesz chyba. A więc od początku:

Jest gra quiz...ktoś odpowiada niepoprawnie na pytanie wyskakuje nowe okienko Game Over. W okienku są dwa buttony. Button1 = Exit, czyli wyjście z gry i zamknięcie aplikacji.
Button2 wczytuje plik *.wav, który sami wybieramy.
Mi chodzi o to, żeby był Button1 tylko i wyłącznie, czyli ten, który zamyka aplikacje. W momencie "wyskoczenia" okienka Game Over, chcę, żeby dźwięk był automatycznie odtworzony, bez jakiegokolwiek klikania na button, żeby wczytać dźwięk. Ot cała historia. Cudowałem przeróżnie i nie dałem rady, ale to dlatego, że brak mi praktyki, a co za tym idzie umiejętności:)

0
danon1989 napisał(a)

W momencie "wyskoczenia" okienka Game Over, chcę, żeby dźwięk był automatycznie odtworzony, bez jakiegokolwiek klikania na button, żeby wczytać dźwięk.

Zatem skasuj niepotrzebny przycisk, a kod uruchamiający odtwarzanie umieść w konstruktorze "okienka Game Over" albo w jego zdarzeniu Load.

0

Próbowałem i nie działało...jednak skorzystałem z Twojej podpowiedzi i umieściłem kod w zdarzeniu Load:

   private void GameOver_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        System.Media.SoundPlayer player = new System.Media.SoundPlayer();
        player.SoundLocation = Application.StartupPath + "\\sound\\test_game_over.wav";
        player.Load();
        player.Play();
    }

Wszystko teraz śmiga jak należy. Dzięki wielkie;)

0

A jeszcze jedno pytanko mam. Czy istnieje możliwość, żeby dźwięki wrzucić na stałe w aplikacje?? Powiedzmy wysyłam grę kumplowi (SAM plik *.exe) i dźwięki normalnie mu będą odtwarzać. Bo w obecnym rozwiązaniu musiałby mieć dodatkowy folder 'sound' wysłany wraz z *.exe

0

Dodaj plik dźwiękowy do zasobów aplikacji (resources)

Dostać się do takiego zasobu można np tak:

Stream s = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("sound.wav");
0
Fr33Q napisał(a)

Dostać się do takiego zasobu można np tak:

Stream s = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("sound.wav");

Ale po co stosować metodę wziernika rektalnego, skoro można po prostu tak:

Properties.Resources.sound;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1