WIndows XP, Visual Studio i XNA Game Studio

Odpowiedz Nowy wątek
Skoczek
2011-09-19 15:53
Skoczek
0

Czy używanie starego Windowsa (bo tak to trzeba nazwać) zmienia jakoś jakość lub funkcje XNA Game Studio (programuje w C#) oraz pakietu Visual Studio (tutaj głównie C#, ale takżę poczęści używam C++, Web).

Ogółnie nie wiem czy po prostu nie brakuje żadnych bibliotek, lub czy sytem nie posiada odpowiednich sterownikó graficznych (typu Areo).

Pozostało 580 znaków

2011-09-19 16:05

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 44 minuty temu

0

XNA o ile mi wiadomo nie korzysta z możliwości Dx10/11, czyli nic nie tracisz, ale i nic nie zyskujesz.
Visual Studio pod XP jest w pełni funkcjonalne. Oczywiście jeśli użyjesz jakieś funkcji czy biblioteki, której nie było w XP, to programu nie uruchomisz.

czy sytem nie posiada odpowiednich sterownikó graficznych (typu Areo).

XP nie ma Aero, więc nie możesz go używać (ściślej: program skompilujesz, ale nie uruchomisz).

Odpowiedzią jest więc: i tak, i nie. VS i XNA masz pełne. Ale musisz liczyć się z ograniczeniami systemu. Nie jest tutaj istotne pod jakim systemem program kompilujesz, ważne pod jakim chcesz aby działał.

Pozostało 580 znaków

2011-09-19 18:30

Rejestracja: 15 lat temu

Ostatnio: 6 lat temu

0

Chyba nie do końca jest to prawdą, jeśli chodzi o natywny C++, bo pliki nagłówkowe zawierają odpowiednie dyrektywy preprocesora sprawdzające wersję systemu - a co za tym idzie, niektóre funkcje WinApi mogą być niedostępne i próba ich użycia skończy się komunikatem o braku takiej funkcji.

Pozostało 580 znaków

2011-09-19 18:58

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 44 minuty temu

0

Ale nie jest to zależne od zainstalowanej wersji systemu, tylko od ustawień w projekcie. Przykładowo VS 2008 domyślnie aktywuje nagłówki dla Visty nawet na XP.

Gdyby nagłówki zależały od zainstalowanego systemu, byłby straszny bałagan.

edytowany 1x, ostatnio: Azarien, 2011-09-19 19:00

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0