XNA - co dalej? Może Unity?

0

Witam! Od jakiegoś czasu interesuję się XNA. Nic poważniejszego nie napisałem, chociaż zacząłem pisać mini silnik gry, którą to potem miałem napisać, tzn. raczej dokończę projekt. Pytanie teraz czy dalej tłuc XNA? Nawet mi się spodobało, pisze się prawie wszystko od zera, to co ja chce itd. Może jednak spróbować Unity? Jak to z nim jest.

  1. Dużo roboty tam trzeba, żeby napisać prostego shootera - jeden przeciwnik = 1 punkt? Wiem, że z plikami to tam jest uniwersalnie, więc o to się nie martwię, zaś w XNA mam ograniczenie np. co do modeli.
  2. I jak to jest z pisaniem kodu logiki gry (może nie tylko logiki?) w Unity? Czy jest po prostu okienko do pisania kodu, tego co potrzeba, czy jakoś inaczej się tam projektuje?
  3. I ostatnia rzecz to nie trzeba tam pisać w kodzie tak jak w XNA pierdół (w sumie to nie pierdoły ;p) takich jak ustawienie macierzy widoku, innych przekształceń?
0

1.Do Xna można dodawa wyświetlanie różnego typu modeli
2.Chyba okienko od pisanie w jakimś tam jeżyku(chyba nawet tam jest C#)
3.Można i nie trzeba.Wiem ze kamere mozna stworzyc wnich tam "wbudowanym" kompilatorze.

0

Unity opiera się na koncepcji GameObjectów,które są swoistymi pojemnikami na różne Componenty-a to Transform do przesuwania,obracania i skalowania,a to Mesh Renderera,a to Camerę.Kod napisany w C#/BOO/JScripcie też dodaje się do owych game objectów tak jak inne Componenty (od strony użytkownika-drag'n'drop).Kod ten musi spełniać parę wymogów,np zawierać tylko jedną klasę,dziedziczyć po MonoBehaviour itd...ale to wszystko jest bardzo dobrze udokumentowane.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1