XNA - powolne działanie i obiążanie procesora

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-23 13:38
0

Witam! Napisałem aplikację jak to było opisane w tutorialu dokumentacji XNA - tworzenie prostych figur z teksturą i ich rysowanie. Narysowałem sobie taki zwykły prostokąt w 3D i nałożyłem teksturę - wszystko jak w tutorialu. Dołożyłem sobie poruszanie kamerą strzałkami, a tu patrzę laggi jak cholera, strasznie wolno chodzi. Popatrzyłem do menadżera zadań - 45% procka i 50MB pamięci. O co chodzi z tym programem, tekstura nie jest duża (2400x1600). Próbowałem też z mniejszą - to samo ;/ Co może być przyczyną? Dodam, że używam antyaliasingu też z dokumentacji XNA. EDIT: Wyłączenie AA nie pomogło ;/ Dodam również, że najbardziej lagguje jak mój prostokącik z texturą jest przy brzegu okna, jak jest na środku to fps = na oko 20.


<error>There was an error during loading user signature. Please try to reboot the Universe and check again.</error>
edytowany 1x, ostatnio: xeo545x39, 2011-07-23 13:47

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 14:10

Tekstura - nie wiem, czy to problem tego rzędu, ale powinna mieć ustawione wymiary na postawie potęg liczby 2, czyli np. 512x256.

Jeśli, to nie pomaga, to może być wina debuggera, jeśli uruchamiasz program z poziomu środowiska, sam miałem taką rosterkę jak pisałem z użyciem Wing IDE i pythona. Piszę sobie smash arkanoida, i gra uruchamiana z poziomu wing ide żarła 80% procka. Po uruchomieniu poza wingiem gra brała ok. 30% :)

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 14:18
0

Genialnie :) O to właśnie chodziło, dzięki, nie wpadł bym na to.


<error>There was an error during loading user signature. Please try to reboot the Universe and check again.</error>
edytowany 2x, ostatnio: xeo545x39, 2011-07-23 14:45

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 17:04
0

2400x1600 to JEST duża tekstura.

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 17:28
0

Eee tam, malutka -> http://en.wikipedia.org/wiki/MegaTexture


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.
e tam. prawdopodobnie na dysku i tak jest to podzielone na kafelki, żeby było łatwiej ładować. a karta graficzna dostaje zestaw kafelków z najbliższej okolicy, każdy o rozsądnie małym rozmiarze. - Azarien 2011-07-23 19:40

Pozostało 580 znaków

2011-07-26 22:05
0

:D no duża duża, ale nie powinno targać procesora tylko grafikę przejrzyj pętle update bo to ona wykonywana jest na procesorze

A może jednak ? chyba w DirectX można zdecydować o tym :) - konserwa 2011-07-27 01:07

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0