Renderowanie obiektu w prosty sposób

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-06 16:21
0

Witam, piszę aplikację, której częścią jest obsługa akcelerometru. Akcelerometr podaje dane na temat osi x, y, z. Wykorzystuję dane z osi x i y, i obracam sobie kostką (położenie kostki odpowiada położeniu akcelerometru w przestrzeni). Chciałbym aby zamiast kostki był samochód, który mógłbym renderować w 3D. O ile renderowanie kostki jest proste, to z samochodem nie wiem od czego zacząć. Proszę o nakierowanie oraz opinie obeznanych ludzi czy jest to do wykonania w "rozsądnym czasie".
Pozdrawiam.


Pozostało 580 znaków

2011-07-06 16:30
1

Tą kostkę rysujesz przy pomocy jakiegoś GDI, czy kombajnu jak XNA lub DirectX?


Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
GDI, zwykłe System.Drawing - kult 2011-07-06 16:32
Czyli wszystkie wierzchołki wyliczasz ręcznie? - to fakt rysowanie samochodu w taki sposób przy zachowaniu pewnego poziomu szczegółów może stanowić problem i IMHO należałoby się przerzucić na któryś z "kombajnów". - Wronq 2011-07-06 16:46
Tak, wierzchołki wyliczam ręcznie. Zdaję sobie sprawę, że należy wykorzystać directX, opengl lub coś podobnego. Ale co dalej? Musze mieć jakiś model z 3d max np? zupełnie się na tym nie znam i nic ciekawego google nie mówi. - kult 2011-07-06 16:53
DirectX zapewnia w dosyć prosty sposób obsługę importu plików z 3ds Maxa (musisz wyeksportować model jako .3ds, a potem użyć narzędzia "conv3ds.exe", które było załączone do jednego z DirectX SDK). Wygenerowany plik .x bardzo łatwo wczytać, a potem wykorzystać - http://www.riemers.net/eng/Tutorials/DirectX/Csharp/Series2/tut5.php . Przy okazji na tej stronie znajdziesz coś dla siebie, jeżeli chciałbyś użyć XNA. - Wronq 2011-07-06 17:02
dzięki Wronq, spróbuję to uruchomić - kult 2011-07-07 15:29
kolega Wronq ma racje najlepiej użyć DirectX albo Xna z tym ze w DirectX łatwiej renderować na panelach itp; - konserwa 2011-07-07 21:30

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0