Monotouch wersja demo

0

Jak wiemy, MonoTouch do IPhona jest płatny, ale można pobrać wersję demonstracyjną, która nie posiada żadnych ograniczeń pod względem możliwości, tylko, że oficjalnie aplikacje można uruchamiać jedynie na emulatorze.

Słyszałem, że jedyną oficjalną drogą wprowadzenia aplikacji na IPhona jest albo poprzez Appstore, albo posiadanie konta developerskiego, które też jest płatne, a żeby to było możliwe, trzeba mieć pełną wersję MonoTouch.

Ale zauważyłem, że przy kompilacji w katalogu "bin" powstają jakieś pliki binarne. Czy jak się te pliki wrzuci do zjailbreakowanego IPhona, to czy program się uruchomi?

0
iPhone-Rev:/Applications/TestProject.app root# ldid -S TestProject
util/ldid.cpp(567): _assert(0:arch != NULL)
iPhone-Rev:/Applications/TestProject.app root# chmod +x TestProject
iPhone-Rev:/Applications/TestProject.app root# ls
Icon.png  Icon\@2x.png  Info.plist  MainWindow.nib  TestProject*
iPhone-Rev:/Applications/TestProject.app root# ./TestProject
-sh: ./TestProject: Bad CPU type in executable

No właśnie.. dopiero to zmusiło mnie do poszukiwań i okazuje się, że emulator wykonuje system operacyjny i aplikacje w.. x86.

Natomiast zwykły projekt w XCode w Objective C mógłbyś normalnie skompilować na ARM, podpisać przy użyciu narzędzia ldid i uruchomić. MonoTouch tak łatwo nie daje się oszukać i wyświetla komunikat o braku pełnej wersji, gdy chcemy przygotować binarkę na urządzenie :).

0

Dziękuję za odpowiedź.

Czyli w emulatorze nie da rady uruchomić programu skompilowanego na IPhona, np. kupionego w AppStore lub wyciągniętego z prawdziwego IPhona?

0

No szczerze mówiąc ze względu na tę różnicę architektur, wątpię. Nie widzę nawet powodu, dla którego miałoby to być możliwe.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1