Śnieg na pulpicie

0

Jak zrobić symulację padania śniegu na pulpicie? Nie chodzi mi o gotowy kod, bardziej jak to zrobić, w czym? Wolałbym raczej robić to bez DX etc. gdyż jest to dla mnie jeszcze magia a chciałbym to dosyć szybko zrobić. Zastanawiam się nad tymi rzeczami:

  1. Jak narysować śnieg na pulpicie?
  2. Jak najefektywniej zrobić poruszanie się śniegu? (chodzi mi tu o matmę, aby śnieg padał jak prawdziwy + załóżmy wiatr)
0

Hmm. Możesz wyliczać z wzoru na spadek swobodny nie uwzględniając oporu ruchu ale wiatr jak najbardziej. Nic innego jak ruch przyspieszony i funkcje trygonometryczne.

0

Śnieg spada w przybliżeniu ruchem jednostajnym, a wiatr zmienia tylko kąt padania.
Do tego można dodać małe losowe ruchy płatków we wszystkie strony.
To moim zdaniem już dobre przybliżenie.
Ruch przyspieszony to raczej nie jest — płatki śniegu blisko ziemi mają już prędkość graniczną.

Żeby dokładnie przedstawić śnieżną zawieję to myślę że dynamika płynów (ruch wiatru) plus spadanie w obecności wiatru (duży opór). Ale to już chyba overkill jak na wygaszacz...

0

taaa raczej jednostajny bo trzeba doliczyc opor powietrza no chyba, ze u ciebie platki sniegu spadajace z nieba przy ziemi maja kilkaset kilometrow na godzine

wystarczy jednostajny z losowym bladzeniem (w lewo w prawo jakis random) + ewentualna sila wiatru i tu mozna mowic o jakims tam przyspieszeniu

0

che che nie ma to jak odejsc w trakcie pisania

0

Do tego kilka płaszczyzn, z większymi płatkami padającymi szybciej i mniejszymi padającymi wolniej — taka pseudo perspektywa.

0
Kyzif napisał(a)

no chyba, ze u ciebie platki sniegu spadajace z nieba przy ziemi maja kilkaset kilometrow na godzine

Nie rozumiem, skąd ta ironia. Płatki śniegu poruszają się co najmniej z takimi prędkościami, dzięki czemu pojawiają się tak niespodziewanie, że zawsze drogowcy są zaskoczeni. ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1