[3D WPF] jak wykryć kursor nad modelem?

0

Mam taki mały program - scenę gdzie na płaskiej "podłodze" jest ustawionych kilka prostopadłościanów. Kamera rusza się we wszystkie możliwe strony.

Tutaj przykładowy widok:
http://img573.imageshack.us/img573/9380/49579100.png

Chciałbym wykryć kiedy myszka jest nad danym boxem czyli po prostu chciałbym mieć możliwość wybierania boxa kursorem. Zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. WPF pewnie nie udostępnia żadnej pomocy tutaj więc trzeba się chyba ratować jakimiś trickami rodem od programistów 3D do których się nie zaliczam. Ktoś ma jakiś pomysł?

0

Ważna sprawa którą chciałbym podkreślić to fakt że wszystkie boxy są na jednej płaszczyźnie i mają stałą wysokość. Każdy box ma współrzędną Z=0

0

Może w tym przypadku można by było wykorzystać pozycję kursora. Czyli wygenerować dla okienka funkcję:
private void Window_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e), czyli za każdym razem kiedy zmienimy pozycję kursora będzie wywoływana ta funkcja.
Następnie pobierać aktualną pozycję kursora tutaj można zrobić to tak:
System.Windows.Point position = e.GetPosition(this);
double pX = position.X;
double pY = position.Y;
Ostatnią częścią było by sprawdzenie czy wartości te wskazują na to że obiekt znajduję się nad Twoimi elementami.

0

Kolego, otrzymanie współrzędnych x,y na monitorze czy oknie jest rzeczą oczywistą, ja się pytam jak je przekonwertować na współrzędne x,y (z znam) na scenie 3D przy zmiennej kamerze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1