Cześć wszystkim.

Mam takie proste pytanie z WPF.
Mam sobie pewien obiekt opisany w XAML. Wszystko jedno jaki ale dla jasności przyjmijmy że jest to GeometryModel3D.
Mam go opisanego w XMALu a teraz chcę w programie stworzyć kilka obiektów które by miały skopiować wszystko z tego opisanego w XAMLu, no i dodać kilka innych rzeczy ale to nieistotne. Więc pytanie jak zrobić to kopiowanie?

Wiem że można użyć StaticResources, ale chyba czegoś nie rozumiem albo nie wszystkie klasy mogą się w to bawić bo znalazłem taki sample:

button.BackGround = (Brush)button.FindResource(“backgroundBrush”);
ale niestety, button ma taką metodę jak FindResources a mój model nie ma :(
Z drugiej strony wiem jak używać resources w XAMLu, mam taki sampel:
<GeometryModel3D Material="{StaticResource floorM}" Geometry="{StaticResource floorG}"/>
Mimo że Material i Geometry nie mają metody FindResources to jednak da się tak załadować resource. Więc jak to zrobić z poziomu kodu C#?