obiekt 3D w C#

0

Witam :)

ostatnio udalo mis ie napisac aplikacje ktora liczy jaz ( potocznie tama albo zapora wodna ;P ). chce teraz ladnie graficznie przedstawic wyniki.. do tej pory robilem to przed rysowanie po bitmapie ale apetyt rosnie :) chcialbym stworzyc scene 3D z mozliwoscia obracania, ogladania itd... chce zeby widać bylo przezroczysta wode, budowle w postaci zwartej bryly itd.. ale grafice to jestem noga.. :) stanelem przed dylematem wybory srodowiska.. podejrzane sa XNA albo DirectX 3D :) wolalbym ten drugi, jednak do tego chyba musialbym polaczyc program pisany w c++ i w C#... a nie wiem jak to zrobic w obrebie jendego programu... druga to opcja to to XNA ale nie wiem czy daje ono mozliwosc swobodnego tworzenia grafiki 3D... z tad moja prosba o rade.. w czym byloby najlatwiej stworzyc moj wymarzony program?? :) moze pomocne linki albo tytuly publikacji?? najcchetniej ksiazka w jezyku polskim, z braku laku moze byc po angielsku a w ostatecznosci kurs z internetu... nie lubie kursow bo ciezko to wydrukowac.. zazwyczaj trzeba sie nakopiowac itd a ja wole uczyc sie z papieru.. z tad preferuje ksiazki :) )

pozdrawiam :)

0

DirectX można używać w C# bez problemu.

Tutaj jest dużo przykładów.
http://www.codesampler.com/

1

Możesz jeszcze zainteresować się WPF-em, to IMHO najlepsze rozwiązanie (chociaż sam w WPF specjalnie nie pisałem)

0

przyznam szczerze ze WPF bardzo mnie zainteresowal :) teraz tylko trzeba jakies sobre opisy tego ezyka trzeba znaleŹĆ :)

dizekuje za pomoc :)

0

przecyztalem sporo kursow, poczytalem troche o tym co moge i czego nie.. szukalem ksiazek/kursow itd.. wiec tak:

-aplikacje napisalem juz w c# gdzie mam stworzone okno mdi a w nim mam m.i. FormatkaJaz gdzie chcialbym zeby byl rysunek
-w c++ chcialbym tworzyc obsluge grafiki napisana w DirectX. Chcialbym aby grafika wyswietlana byla w oknie mdi glownej aplikacji ( w dll'u bylaby funkcja RysujJaz(float [], Control)

moje pytanie brzmi:
czy jak stworze w w c++ dll'a z oblsuga DirectX, i jako parametry do funkcji z dll'a podam jakiestam parametry do rysunku oraz jako miejsce rysowania forme z aplikacji glownej ( wywolanej z poziomu C# ), to rysunek bedzie tworzony w obrebie tego okienka mdi?? czy takie rozwiazanie ma szanse zadzialac??

1

-w c++ chcialbym tworzyc obsluge grafiki napisana w DirectX. Chcialbym aby grafika wyswietlana byla w oknie mdi glownej aplikacji ( w dll'u bylaby funkcja RysujJaz(float [], Control)

Czemu w C++? Można równie dobrze w C#

No dobra, trzeba użyć jakiejś "specjalnej" biblioteki-wrappera, np.

  • ManagedDx (do niedawna oficjalnie wspierany - i tworzony - przez microsoft.) Patrz TU: Direct3D
  • SlimDX (sam w nim pisze czasami). Ale jak chcesz.

moje pytanie brzmi:
czy jak stworze w w c++ dll'a z oblsuga DirectX, i jako parametry do funkcji z dll'a podam jakiestam parametry do rysunku oraz jako miejsce rysowania forme z aplikacji glownej ( wywolanej z poziomu C# ), to rysunek bedzie tworzony w obrebie tego okienka mdi?? czy takie rozwiazanie ma szanse zadzialac??

Podaj dll-ce Handle do formy (z tego co pamiętam to Control.Handle) - jest to IntPtr czyli wskaźnik (specjalny wskaźnik, bo tylko właśnie na takie okazje) czyli zwykły int.
Dllka może rysował po tym Handle.

0

dlaczego c++ ?? jest kilka powodow...

  • brak w polsce książek na temat MDX w jezyku Polskim, te w jezyku angielskim sa raczej niedostepne w Polsce
  • brak naprawde wyczerpujacych kursow
  • do DX w C++ jest duzo dobrych książek ( zdecydowanie wole uczyc się z książek )

to byl glowny powod ktory zadecydowal ze wybralem takie a nie inne rozwiązanie. bo opis jak narysowac szescian w przestrzeni i obrocic kamera to wg mnie troche malo aby uznac ze ma sie chociazby blade pojecie o DX.

dziekuje zaz odpowiedz :) pobawie sie troche i moze uda mi sie osiagnac zamierzony efekt ;)

pozdrawiam :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1