Stworzenie paintBox'a

0

Czy jest w C# gotowa kontrolka lub w jaki sposób stworzyć kontrolkę która by była przeźroczysta i można było po niej rysować, ale tak żeby się odrysowywała

tj. jeżeli ją czymś przysłonię i odsłonię to żeby nadal było narysowane to co narysowałem

myślałem żeby stworzyć obrazek o wielkości kontrolki i w creategraphics zwracać... no i właśne - musiałbym zwracać Graphics, po którym rysowanie skutkuje jednocześnie rysowaniem po bitmapie w pamięci jak i po konrolce która jest na formie

Jak to rozwiązać? Powiedzcie proszę że nie muszę tworzyć oddzielnie wszystkich metod jakie posiada Graphics i używać swojego obiektu zamiast niego :| Po Graphics nie da się dziedziczyć bo jest sealed więc odpada polimorfizm :/

1

Czy jest w C# gotowa kontrolka lub w jaki sposób stworzyć kontrolkę która by była przeźroczysta i można było po niej rysować, ale tak żeby się odrysowywała

Sprawdź pictureboxa. Ma on pole 'Image' które reprezentuje obrazek w nim wyświetlany, możesz po nim rysować.

Powiedzcie proszę że nie muszę tworzyć oddzielnie wszystkich metod jakie posiada Graphics

Graphisc jest tylko opakowaniem dla zewnętrznej biblioteki GDI, więc i tak być nie musiał ;)

1

A nie wystarczy kontrolce na BackColor ustawić Transparent (a transparency key na jakiś mało używany)?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1