MSM napisał(a)
klikasz na panel i w zakładce wybierasz zdarzeie Paint. Dostajesz (+/-) taki kod:
PictureBox1_Paint(object sender, PaintEventArgs e)
{
// ...
}
i teraz piszesz w środku funkcji np.
Graphics g = e.Graphics; // Tworzysz zmienną grafiki - nazywamy ją na przykład g.
Pen p = new Pen(Color.Black); // Tworzysz tzw. pióro (Pen) - jest ono używane do kreślenia linii.
g.DrawLine(p, 20, 30, 40, 50); // Rysujesz linię.
Brush b = Brushes.Red; // Tworzysz pędzel - używany do wypełniania.
g.FillEllipse(b, 70, 90, 20, 50); // Wypełniasz elipsę za pomocą pędzla.
Nie będę się tutaj rozpisywał strasznie na ten temat, bo jest pełno tutoriali w internecie na ten temat. Spróbuj, jeśli będziesz miał jakieś problemy to napisz :)
Ten przyklad ma pewne bledy.
Co to jest literka "e" po zadeklarowaniu Graphics g ?
Trzeba sie jej pozbyc. Pozniej z kolei nie jest zadeklarowana zmienna g. Dodaje taka linie:
g = Graphics.FromImage(pictureBox1.Image);
i wtedy dziala, ale z kolei wyskakuje blad po nacisnieciu buttona, ktory powinien umiescic w polu dana grafike. Sprawdzalem kod z innej strony, ale bardzo podobny:
Graphics g;
pictureBox1.Image = new Bitmap(pictureBox1.Width, pictureBox1.Height);
g = Graphics.FromImage(pictureBox1.Image);
g.FillRectangle(Brushes.Brown, 20, 30, 40, 50);
g.DrawLine(Pens.Red, 0, 0, 100, 100);
i on dziala.