Menu w 3d

0

Wiecie jak (lub znacie jakieś tutoriale) aby zrobić menu w programie które będzie wyglądać mniejwięcej na takiej zasadzie.
user image
I żeby rolka obracała to menu a te obrazki były buttonami.

Z góry dzięki.

(Ciągle szukam w google.pl ;D)

0
  1. ładne ikonki
  2. sinusy i cosinusy w ruch i wyliczenie, jak to ma sie poruszac (wzor na elipse) ;D
  3. skalowanie ikonek
  4. zakodzenie tego

albo oczywiscie zakodzenie tego w prawdziwym 3D - OpenGl albo DirectX.

0

Wiecie może gdzie można znaleźć jakiś opis jak coś takiego lub coś podobnego zrobić w OpenGL lub DirectX

0

Na grzyba OpenGL i DirectX jak masz WPF? Odpuść sobie szukanie w polskim Google, bo g**no znajdziesz. Jeśli szukasz to szukaj tylko i wyłącznie na angielskim Google. Tutaj masz link do hasła pod jakim szukać. Powodzenia.

0

w WPF-ie było by chyba prościej, bo w directX musiałbyś jeszcze kombinować z kontrolkami, bo tam ich nie ma.

A tak w ogóle, to myślę że w windowsforms też dałoby radę to zrobić.

0

[losowa nazwa] podal jak to zrobic, wydaje mi sie, ze wytaczanie takich olbrzymow jak DirectX i OpenGL to za duza sprawa. To mogla by sie przydac jakby te elementy nie mialy byc obrazkami a czyms co jest 3d (np mozna zobaczyc co duszek ma na swoim tyle)

Tu istotnie WPF jest najlepszym rozwiazaniem (chodzi o cienie i tym podobne + proste operacje 3d)
np. (ten cien niemal taki jak na tym obrazku)
http://www.codeproject.com/KB/WPF/WPFImageEffects.aspx

Oczywiscie zwykly WinForms tez calkowicie wystarczy -> tylko cien trzeba dopisac.

0
dark_astray napisał(a)

A tak w ogóle, to myślę że w windowsforms też dałoby radę to zrobić.

W ncurses też, jakby się dobrze postarać.

1

Coś te cienie na obrazku wadliwe, tylko na kilku się pojawiają :) Męczyłem się kiedyś z grafiką 3D i odradzam do tego - nie ma po co. W 2D będzie prościej i dla programisty i procesora.

0
somekind napisał(a)
dark_astray napisał(a)

A tak w ogóle, to myślę że w windowsforms też dałoby radę to zrobić.

W ncurses też, jakby się dobrze postarać.

-_-'

0

hmm... nie mogę znaleźć nic w stylu control carousel tylko image/video carousel??

0

ściągnołęm FluidKit... Może mi ktoś wytłumaczyć jak to w tym mam zrobić? Albo podać tutoriale oczywiście (w google.com nie mogę znaleźć)

0

Jakiś czas temu Telerik udostępniał za darmo swoje kontrolki WinFormsowe, w zestawie jest m.in. karuzela. Nie wiem, czy promocja trwa nadal.

0

A czy nie dałoby się tego wygenerować w microsoft expression blend? Oczywiście jeśli masz do tego dostęp. Wersję trial chyba można ściągnąć ze strony microsoft.

0

Tak mam...

0

Jak skończe tą karuzele w WPF to jak połączyć ten skrypt z C# Windows Based App. czy lepiej przerzucić całą aplikację na WPF?

0

Nie ważne... wszystko zrobione... temat można zamknąć

0
reichel napisał(a)

wytaczanie takich olbrzymow jak DirectX i OpenGL to za duza sprawa

Dlaczego „olbrzymów”? Przecież jeśli proponowany przez ciebie WPF korzysta z akceleracji 3D, to i tak pod tym się Direct3D kryje.. a jeśli nie, to tym gorzej dla WPF.

Ale rzeczywiście na pokazanym screenie wcale nie trzeba prawdziwych transformacji 3D, tylko dwuwymiarowych bitmap skalowanych i wklejanych na odpowiedniej pozycji. Tak jak bitmapowe obiekty w starych doomach i wolfenstein 3D ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1