dynamiczne tworzenie konstrolek z metody klasy.

0

Witam na forum, ja wiem że nowi sa z góry przegrani ale mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Stowrzyłem klasę o nazwie "gracze" a w niej metodę, która przyjmuje 5 agrumentów o nazwie "rysuj_graczy"celem metody jest stworzenie Label'ki w formie o nazwie "stol". Gdy kod był zamieszczony w klasie okna "stol" to wszystko się rysowało. Lecz gdy swadziłem kod do pobocznej klasy "gracze"(którą ustawiłem, że dziedziczy po klasie "stol") to wyskakuje mi błąd w stylu: "An object reference is required for the nonstatic field, method, or propoerty" Domyślam się, że chodzi o to klasy statyczne, ale jeszcze się nie uczyłem teog a po przejrzeniu neta nie znalazłem rozwiązania. oto kod:

public void rysuj_graczy(String nick, int stack, int pozycja, int ilgraczy)
{
Label gracz1 = new System.Windows.Forms.Label();
  gracz1.AutoSize = true;
  gracz1.Font = new System.Drawing.Font("Microsoft Sans Serif", 10F,                 System.Drawing.FontStyle.Regular, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(238)));
  gracz1.Location = new System.Drawing.Point(100, 220);
  gracz1.Name = "gracz1";
  gracz1.Size = new System.Drawing.Size(100, 17);
  gracz1.TabIndex = 14;
  gracz1.Text = nick + "( " + stack + "$ )";
  stol.Controls.Add(gracz1);
}
0

podczas pisania mojego programu natknąłem sie na kolejny problem: Da się jakoś dynamicznie tworzyć konstruktory? chodzi mi o coś takiego:

for (int i = 0; i > iloscGraczy; i++)
            {
                gracze gracz + "i" = new gracze(nicki[i], zetony, i);
            }

chodzi mi o to, żeby dynamicznie stworzyć obiekty graczy o nazwach gracz1, gracz2, gracz3, ... aż do ilości graczy i żebym się potem mógł do nich dynamicznie odwołać np:

int wartosc = 30;
int i = 5;
gracz + "i".zetony += wartosc;
gracz + "i++".zetony -= wartosc;

wiem, że to jakaś totalna abstrakcja, ale jak sobie poradzić z takim problemem tworzenia i odwoływania się do konkretnych obiektów dynamicznie??

0

a nie można zrobić tablicy obiektów? :)

0

Dlatego najpierw trzeba się nauczyć podstaw, a potem brać za klikanie okienek.

0
tubo napisał(a)

Witam na forum, ja wiem że nowi sa z góry przegrani

Jakiś kompleks mniejszości, czy co? Przegrywasz nie będąc "nowym", tylko właśnie taką gadką...

0

poradziłem sobie z tym problemem dzięki temu tematowi: http://4programmers.net/Forum/viewtopic.php?id=113407

I mam pytanie, czy da się zrobić tablicę postrzępioną typu Point?

Point[][] rozmGraczy = new Point[][]
                {
                    new Point[] {[1,2],[2,3]},
                    new Point[] {[1,1],[2,3],[2,4]},
                    new Point[] {[1,4],[3,3].[5,6],[7,7]}
                };
0

Mamo, kto wymyślił, żeby nazywać tablicę tablic tablicą postrzępioną?

Czemu miałoby się nie dać? Wystarczy znać podstawy i to zrobić.

Point[][] rozmGraczy = new Point[][]
{
    new Point[] {new Point(1,2),new Point(2,3)},
    new Point[] {new Point(1,1),new Point(2,3),new Point(2,4)},
    new Point[] {new Point(1,4),new Point(3,3),new Point(5,6),new Point(7,7)}
};
0
tubo napisał(a)

I mam pytanie, czy da się zrobić tablicę postrzępioną typu Point?

Czyżby helion zaczął tłumaczyć 'jagged arrays' jako 'tablice postrzępione'...?

0

dzięki somekind, a nazwy nie wziąłem z ksiązki helionu tylko z tej strony :) http://4programmers.net/C_sharp/Tablice

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1