[C#] Serializacja zewnętrznej klasy

1

W moim programie zamierzam wczytywać i zapisywać różne dane 'zewnętrzne', tzn plikowe. I mam problem, nie umiem sobie poradzić z serializacją klasy GraphichPath... :(

Miałem dwa pomysły, tzn serializacja XML i binarna (to jest akurat obojętna).
Tylko że binarna od razu odpada (mam na myśli BinaryFormater), bo GraphicsPath nie jest oznaczony do serializacji (atrybut [serializable]) ;(.
XMLowa też nie jest możliwa, bo niej ulegają tylko publiczne składowe, a punkty, czyli najważniejsza część GP są prywatne.

Próbowałem to wcześniej robić definiując sobie własną 'składnie' xml-a i interpretowanie z niej obiektu (tzn na przykład tagi <line><x1>10</x1><y1>10</y1><x2>20</x2><y2>20</y2></line>), ale przeraziłem się ilością kodu potrzebnego do przerobienia tego - dla każdego rodzaju znaku trzeba było robić nową procedurę, przy czym różne procedury pobierały różne ilości parametrów, każdy obiekt trzeba było sobie własnoręcznie stworzyć i upakować w inne klasy (GPatche są tylko częścią klasy będącej częścią jeszcze innej klasy)... masakra. :|

Myślałem też na stworzeniu swojej własnej [serializable] struktury która byłaby później z kodu konwertowana na GP, ale nie mam pojęcia jak to wprowadzić...

Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozgryźć?

0
MSM napisał(a)

Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozgryźć?

On zawsze ma jakiś pomysł. Proponuje najpierw się jego zapytać. Rozwiązanie znajduje sie w pierwszym linku.

1

Nie żebym się 'go' nie pytał, ale pytanie zadałem w wersji polskiej... ("serializacja graphicspath"). Widać różnicę... 68 polskich wyników / 6600 wyników angielskich :/

Tak czy inaczej, dzięki za link ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1