XNA, programowanie sieciowe

0

Witam, od jakiegoś czasu w głowie siedzi mi myśl, aby popisać sobie trochę gry z wykorzystaniem XNA. Zainstalowałem co trzeba do MS Visual Studio 2005 Pro i zainstalowałem także - Net Rumble, starter kit, który umożliwia grę przez siec http://creators.xna.com/Education/StarterKits.aspx . Jednak... po skompilowaniu pojawiło mi się okienko z informacją, że aby grać w tą grę muszę być zarejestrowany na jakimś "windows live games". Na tym polega te XNA? Na komercji i ściąganiu do siebie użytkowników przez Microsoft ? Nie da się tworzyć gier 'normalnie' osadzonych na serwerze, do którego będą łączyć się gracze ?

XNA > DirectX ? Opłaca się zabierać za tego XNA ?

Wole zapytać zanim za daleko zabrnę, a potem będę żałować [soczek]
Dzięki.

0

nie, nie na tym to polega, i <ort>NIE MA </ort>czego zalowac gwarantuje.

0

Oczywiście, że się da, ale nie z wykorzystaniem systemu sieciowego XNA. Jego wykorzystywanie jest płatne, a do tego dostępne (póki co) tylko dla posiadających subskrypcję i zainstalowane Visual Studio z XNA.
Lepiej wdrożyć inną bibliotekę sieciową, np. http://code.google.com/p/lidgren-library-network/ (tylko dla Windows).

0
Rev.pl napisał(a)

Oczywiście, że się da, ale nie z wykorzystaniem systemu sieciowego XNA. Jego wykorzystywanie jest płatne, a do tego dostępne (póki co) tylko dla posiadających subskrypcję i zainstalowane Visual Studio z XNA.
Lepiej wdrożyć inną bibliotekę sieciową, np. http://code.google.com/p/lidgren-library-network/ (tylko dla Windows).

Czyli moge pisac gry sieciowe korzystając z XNA, ale nie protokołu sieciowego, który XNA udostępnia, tak ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1