Do czego C#

0

1.Do programowania czego najbardziej nadaje sie C#??
2.Czy C# nadaje sie do programowania gier(typu Quake itp)

0
  1. do wszystkiego?
  2. czemu nie
0

Jest takie fajne powiedzonko o rzeczach, które są do wszystkiego :)
Myślę, że średnio się nadaje do tworzenia takich rzeczy jak systemy operacyjne, sterowniki urządzeń itp.

Co nie zmienia faktu, że nadaje się do większości zastosowań z jakimi przeciętny programista ma do czynienia.

0
entombed napisał(a)

Myślę, że średnio się nadaje do tworzenia takich rzeczy jak systemy operacyjne, sterowniki urządzeń itp.

Teoretycznie nie nadaje się, ale... Singularity? Większość kodu została napisana w C#... :-)

wracając do odpowiedzi:

  1. nadaje się przede wszystkim do pisania aplikacji dla WINDOWS (implementacje na inne systemy mówiąc delikatnie kuleją). W C# można tworzyć tylko aplikacje dla .NET (czyli przed odpaleniem aplikacji trzeba zainstalować platformę, Vista ma już .NET fabrycznie w wersji 3.0).

Ale jest wiele czynników, które rekompensują te wady.

Przesiadłem sie z Delphi i już raczej nie wróce do niego ;]

  1. Pisanie gier jest możliwe. Kłania się zarządzany DirectX (Managed DirectX). Do gier polecam XNA
0
laki32 napisał(a)

Teoretycznie nie nadaje się, ale... Singularity? Większość kodu została napisana w C#... :-)

Idea Singularity jest dziwna, zamiast korzystac ze sprzetowych mozliwosci ochrony procesow to zaimplementujmy maszyne wirtualna na ring0 i softwarowo sprawdzajmy kazdy rozkaz. Fakt, ze przelaczanie zadan moze trwa krotko w porownaniu do standardowego systemu ale wydajnosc JITa jest jeszcze gorsza niz .NET pod Windows.

laki32 napisał(a)
  1. nadaje się przede wszystkim do pisania aplikacji dla WINDOWS (implementacje na inne systemy mówiąc delikatnie kuleją).

Ostatnio badalem Mono i naprawde jest na niezlym poziomie, wiec pod uniksach tez fajnie sie sprawuje :)

laki32 napisał(a)
  1. Pisanie gier jest możliwe. Kłania się zarządzany DirectX (Managed DirectX). Do gier polecam XNA

Polecam jeszcze MOGRE.

0

A co można napisać w C# czego nie można w C++, i odwrotnie co można napisać w C++ czego nie można w C# ?. Która jest ta przewaga C# albo C++.
Pozdrawiam.

0

Bez sensu porownanie. Nie chodzi o wyscig 'co mozna, a co nie', tylko co jest wygodniej. Niewatpliwie wygodniej tworzy sie aplikacje okienkowe w C#, choc i do C++ sa gotowe biblioteki. Lepszy dostep do 'otwartych drzwi', bo .net ma sporo przydatnych gotowych bibliotek. Choc do C++ tez mozna znalezc w sieci do praktycznie wszystkiego (ale trzeba szukac). .Neta trzeba miec na kompie, c++ pojdzie na kazdym (ale trzeba miec binarki prekompilowane np. do Wina czy Lina). C++ powinien byc szybszy od C#, ale to zalezy od programisty tak naprawde. Wygodniej w C# pisac stronki (ASP.net), choc na upartego i w C++ mozna (CGI). C++ sprawdza sie w programowaniu szybkim i np. mikrokontrolerow (choc tam do konkurencji dochodzi np. asembler). Itp, itd, wymieniac mozna w nieskonczonosc. A glownie kwestia wygody i szybkosci implementacji. Do rzeczy znanych i powszechnych nadaja sie obydwa. Do zadan specjalnych rozwaza sie tez inne rozwiazania.

0

C# raczej nie nadaje sie do programowania embedded. Chodzi mi o scisle programowanie embedded - czyli soft pralki, kuchenki mikrofalowej, itp... tam to goruje dalej czyste C. Chociaz na palmtopach aplikacje .net'owe nawet calkiem, calkiem chodza ;)

0

Właśnie o to mi chodziło. wyjaśniliście jak najbardziej.Dziękuję.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1