Wybrane rekordy z jednej listy rozwijalnej w drugiej (Access Visual Basic)

0

Witam,
Czy ktoś miał do czynienia z listami rozwijalnymi w Accessie, podczas tworzenia formularzy?

Potrzebuje wiedzieć, jak można ustawić listę rozwijalną wykorzystując Visual Basic, tak aby na liście dostępne były rekordy na podstawie wybranego parametru ze wcześniejszej listy.

Dokładnie chodzi, aby po wybraniu powiatu z jednej listy, w kolejnej wyświetlały się obręby tylko z danego powiatu.

Dla powiatów i obrębów zdefiniowano oddzielne tabelę.

1

Cześć,
W załączniku przykład z imionami. Typ imienia (męskie, żeńskie) u Ciebie powiaty, imiona to u Ciebie obręby. Myślę, że łatwo przerobić.
Pozdrawiamimiona.rar

0

@Łukasz Damazyn: Z pewnością coś to da, ale jakbyś przesłał w rozszerzeniu .zip lub innym łatwym do otwarcia skompresowanego pliku, gdyż w pracy nie mam programu do otwierania plików z rozszerzeniem .rar

0

@Łukasz Damazyn: Dziękuje za pomoc, ale po wyborze konkretnego obrębu i powiatu, muszą one wpisywać się do tabeli (czyli wybrany rekord zapisywać do tabeli), tak aby powstał pełny rejestr zawierający odniesienia przestrzenne (tj. nazwę powiatu i obrębu). W tabeli listy spraw robi umieszcza się sam identyfikator powiatu, oraz obrębu, a na etapie kwerend następuje "odgadnięcie" nazwy obu jednostek administracyjnych

2

Pytałeś o "Dokładnie chodzi, aby po wybraniu powiatu z jednej listy, w kolejnej wyświetlały się obręby tylko z danego powiatu.". I tak jest. Co dalej chcesz uzyskać?

0

W sumie już działa. Kwestia tylko, że po wybraniu powiatu i obrębu w jednej sprawie, następnie wpisanie kolejnego, a potem powrót do pierwszego zanika nazwa obrębu (ale jego ID do dalszych kwerend nie!) i przez to sprawdzająca inna osoba formularz nie wie czy został wybrany dobry obręb, zaś przy jego zmianie konieczne jest także ponownie powiatu, ponieważ w pamięci przechowywana jest lista obrębów ostatnio wybranego. => Brakuje czyszczenia pamięci listy po ostatnio wybranym obrębie

0

Teraz wróżę... Wpisujesz jakiś numer sprawy, dla tej sprawy wybierasz z kombi powiat i obręb. Jakoś to zapisujesz do tabeli. W akcji zapisującej do tabeli (po zapisie) dodaj polecenie czyszczące wartość wpisanej sprawy i wartości przypisane do kombi. Np. Me.mojekombi.value =null. Tak to ma być?

0

Mniej więcej tak, ale to nic nie zmienia- komenda ta jest wpisana na początku komendy (czyści po wyborze powiatu, a przed obrębem). Bardziej dziwi brak wyszarzenia listy obrębów na początku dodania nowego rekordu, gdyż wtedy w pamięci przechowuje obręby z ostatnio wybranego powiatu. Szarzenie włącza się tylko przy odrzuceniu wybranego powiatu (wybranie, a potem skasowanie go), ale tutaj również przechowuje w pamięci brak wybrania powiatów i przez to przewijając do poprzednich rekordów, gdzie są wybrane obręby, dalej widać ich wyszarzenie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1