Baza danych do gry MMO koszty

0

Cześć,

W oderwaniu od codziennego kodzenia w korpo stwierdziem że czas zrobić coś ciekawszego i stworzyć grę trochę podobną do shakes and fidget, też z elementami mmo czyli walka między graczami, rynek itd. Oczywiście czysto 4fun i do portfolio, jednak chciałbym w pewnym momencie uruchomić grę np na steam i tutaj pojawiają się 2 pytania.

  1. Jak często robić zapis/odczyt do bazy? Myślicie, że serwer udźwignie strzały po każdej interakcji typu nowy lvl, kupienie przedmiotu, zabicie potworka itd. ? Może lepiej robić save niektórych elementów co pewien okres czasu? Prosiłbym o porady dobrej optymalizacji pracy z bazą w przypadku gry mmo.

  2. Z jakiej bazy danych najlepiej korzystać w gamedev (unity, C#), oraz ile takie utrzymanie może kosztować mniej więcej miesięcznie? Jeśli macie doświadczenie w tej materii i możecie coś poradzić to byłbym wdzięczny.

6

Popełniasz błąd kardynalny, jeszcze nie masz linijki kodu a już chcesz optymalizować. Jeśli będziesz miał 10 graczy to możesz zapisywać do PostgreSQLa co ruch gracza. Jeśli będziesz miał 10 milionów graczy to polecam Cassandrę.

1

Kolega to źle nazwał bo nie jest to optymalizacja tylko tworzenie architektury systemu. Jak najbardziej ma to sens na tym etapie projektu. I nie zgodzę się z podejściem wybiorę cokolwiek a później się zobaczy.

1
ralf napisał(a):

Kolega to źle nazwał bo nie jest to optymalizacja tylko tworzenie architektury systemu. Jak najbardziej ma to sens na tym etapie projektu. I nie zgodzę się z podejściem wybiorę cokolwiek a później się zobaczy.

Ależ oczywiście, że jest to optymalizacja. Architektura to "dodam komponent do zapisu/odczytu danych", wybieranie konkretnej bazy (czy w ogóle zdecydowanie się na relacyjną bazę zamiast miliona innych rozwiązań) pod kątem performance'u to przedwczesna optymalizacja i szczegół implementacyjny.

W S&F czy OGame tak naprawdę nie ma dużo zdarzeń wymagających zapisu do bazy, wszystkie mainstreamowe rozwiązania (postgres, oracle, mysql, mongo itp) powinny sobie bez problemu poradzić przy 1k czy 10k graczy.

0

Dzięki za odpowiedzi.
Może nie będę zaczynać nowego wątku, miałbym jeszcze pytanko - co polecacie po stronie servera PHP czy noteJS dla takiej gry? a może jeszcze coś innego? Ani z jednym ani z drugim nie mam doświadczenia.

1

Erlanga/Elixira.

0
GameDevFan napisał(a):

co polecacie po stronie servera PHP czy noteJS dla takiej gry? a może jeszcze coś innego? Ani z jednym ani z drugim nie mam doświadczenia.

hauleth napisał(a):

Erlanga/Elixira.

To już lepiej jednak TypeScript lub jeszcze lepiej PureScript. Nie mam zaufania do języków dynamicznie typowanych. Po pół roku będziesz próbował zgadnąć co dana funkcja/metoda zwraca. Niby można pisać komentarze, które będą zawierać tą informację, ale wszyscy wiedzą jak to się kończy

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1