Witam, bardzo potrzebuję pomocy z projektowaniem bazy danych w programie SQL Server 2012.
Nie chcę zajmować tutaj komuś niepotrzebnie czasu, więc bardzo prosiłabym jakąkolwiek osobę która ma czas i zechciałyby mi pomóc, wytłumaczyć, cokolwiek o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości. PROSZĘ PROSZĘ PROSZĘ
co to za korzysc dla forumowiczow gdy zrobimy to 1 na 1. jesli juz to publicznie + im wiecej uczestnikow tym lepiej :)
Chodzi o stację radiową w której systemie możliwe jest utworzenie ramówki programu, w ramówkę ujęci są m.in. pracownicy tworzący program, utwory muzyczne, reklamy. Ma też rejestrować koszty wynikające z tworzenia programów i licencji na puszczanie utworów muzycznych, rejestrować przychody z reklam i wykazywać, które programy są najbardziej dochodowe, a które najmniej. Takie mam wytyczne. Chodzi mi o to że nie wiem czy w ogóle dobrze rozumuję z rozrysowywaniem tabel, a wiem że jeśli to zrobię źle potem już wszystko zrobię źle.
Poniżej jak ja to sobie rozpisałam na próbę w wordzie. Jakby ktoś mógł coś dodać od siebie byłabym bardzo wdzięczna
- Utwory
• Utwor_ID
• Utwor_tytul
• Utwor_wykonawca - Programy
• Program_ID
• Program_nazwa
• Prowadzący_ID
• Godzina rozpoczęcia
• Godzina zakończenia
• Koszt programu
• Przychód z programu
• Utwór_ID - Pracownicy
• Pracownik_ID
• Pracownik imie
• Pracownik nazwisko
• Stanowisko
• Data urdzenia
• Adres
• Wynagrodzenie - Reklamy
• Koszt
• Przychód
• Reklama_id - Koszty reklamy
• Reklama_ID
• Kwota - Koszty licencji
• Licencja_ID
• Kwota - Licencje
• Licencja_ID
• Nazwa licencji - Przychody z reklam
• Reklama_ID
• Kwota - Prowadzący
• Prowadzacy_ID
• Program_ID - Przychody z programów
• Program_ID
• Kwota
Na pierwszy rzut oka to coś za dużo tych tabelek.
W tabeli Programy
masz pole Przychód z programu
to po co oddzielna tabela Przychody z programów
?
W tabeli Reklamy
masz pola Koszt
i Przychód
to po co oddzielna tabele Koszty reklamy
i Przychody z reklam
?
W tabeli Programy
masz pole Prowadzący_ID
to po co oddzielna tabela Prowadzący
(chyba że może być wielu prowadzących jeden program wtedy pole Prowadzący_ID
w tabeli Programy
zbędne)
Tak oczywiście proadzący jest jeden. Chodzi o późniejsze relacje między tabelami, nie bardzo wiem jak je zrobić i jakich pól do nich potrzebuję. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby wrzucenie tego do jednej tabeli? ("Przychody" i "Koszty" np)