Krótko mówiąc, należy zaprojektować system sprzedaży i rezerwacji biletów autobusowych dla jednego przewoźnika.
Funkcjonalności:

  • wyszukiwanie połączeń,
  • zakup biletu,
  • rezerwacja biletu,
  • oczywiście możliwość zakładania konta przez użytkowników,
  • panel administracyjny, który umożliwi dodawanie/edycję/usuwanie połączeń oraz podgląd kupionych biletów na danej linii,
  • dodatkowa funkcjonalnosc to program punktowy, w którym za przejechane kilometry użytkownik dostaje punkty wymienne w przyszłości na bilety.
    Rzeczy, które należy uwzględnić (i to one stanowią największe wyzwanie projektowe):
  • przejechane kilometry (odległości między przystankami),
  • zmienna na trasie liczba zajętych miejsc w autokarze (połączenia nie są tylko z punktu A do B - mają po drodze przystanki, np. w Warszawie wsiada 40 osób, w Ostródzie wysiada 10 i wsiada 20, w Elblągu wysiada 10, w Gdańsku (stacja końcowa) wysiada 40) ,
  • zniżki na biletach - zarówno ustawowe jak i promocje organizowane przez przewoźnika.

Mam nadzieję, że w miarę przystępnie wyjaśniłem o co chodzi. Bardzo proszę o wskazanie miejsc, w których moje myślenie jest błędne.

A oto diagram:

TicketSystem (1).jpg