Muszę zrobić mini grę w kości. Zasada jest prosta, rzucam na przemian raz ja , a raz komputer. Maksymalnie są 3 rundy. Zliczamy punkty suma z dwóch oczek. Jeśli ktos wyrzuci sume = 7 to dotychczasowe punkty się kasują i rzuca do skutku, aż nie wyrzuci sumy oczek innej niż 7. Przykładowa sesja z gry poniżej
Runda | Gracz | Komp |
---|---|---|
1 | 4 | 6 |
2 | 7 | - |
2 | 9 | 8 |
3 | 3 | 7 |
3 | - | 9 |
suma | 12 | 9 |
Wygrał gracz |
Teraz założenia do gry są takie, że wchodzi gracz i wciska START i od tej pory ma stworzoną sesję gry
Tabela: game_session
ID | ID_USERS | ROUND | ACTIVE |
---|---|---|---|
1 | 22 | 1 | 1 |
Ta tabela pozwala by gracz mógł przerwać grę i wrócić ponownie w każdej chwili. Do tej tabeli potrzebuje zrobić tabele z wynikami rzutów którą to obmyśliłem tak
Tabela: game_result
ID | ID_GAME_SESSIONS | ROUND | RESULT | ID_USERS | NOTICE |
---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | 6 | 22 | |
2 | 1 | 1 | 7 | 0 | Wynik 7 czyli rzuca jeszcze raz |
3 | 1 | 1 | 8 | 0 | Teraz gracz klika runda druga tabela sesji wskakuje na runde 2 |
4 | 1 | 2 | 3 | 22 | |
5 | 1 | 2 | 8 | 0 | Teraz gracz klika ze runda 3 i game session update na runda 3 |
6 | 1 | 3 | 2 | 22 | |
7 | 1 | 3 | 4 | 0 |
I to koniec. W tabeli z wynikami mozemy przesledzić przebieg gry dobre dla historii żeby zachować, Natomiast co mnie martwi to po pierwsze, że aktualizuje w tabeli z sesją gry te rundy ze wpisuje 1,2 lub 3 i potem ta liczba jest kopiowana do tabeli z wynikami, nie jako ID ale jako zwykly numer rundy. A druga rzecz to w tabelce z wynikami ID_USERS jest to w tabeli z sesją ale jeśli rzuca komp to ma ID_users = 0 i te dwie rzeczy nie dają mi spokoju. Czy to w ogóle ma sens taka tabelka ?