Podział pracowników na dwie grupy. Pomocy...

0

Witam chciałem zrealizować takie założenie:

Pracownicy firmy dzielą się na dwie grupy: administrację oraz kierowców. Każdy z pracowników opisany jest przez: imię, nazwisko, PESEL,adres,telefon. Dla pracowników administracji chcemy przechowywać informację o stanowisku, na którym są zatrudnieni. Każdy pracownik pracuje na jednym stanowisku, na tym samym stanowisku może pracować wielu pracowników administracji. Dla każdego stanowiska pamiętamy nazwę stanowiska oraz widełki placowe od, do. Kierowcy posiadają kategorie prawa jazdy. Każdy kierowca może posiadać kilka kategorii, tę samą kategorię mogą posiadać różni kierowcy. Firmę interesują również daty urodzenia kierowców.

No i zrobiłem prawie to wszystko, ale brakuje mi logicznego powiązania między tabelę kierowcy, tabelą administracja a tabelą pracownicy ;/ W załączniku schemat relacji tabel.

Proszę o jakieś sugestie. Z góry dzięki.

0

Wykombinowałem coś takiego. Czy to jest poprawne?

0

wg mnie niepotrzebnie robisz tyle tabel. Nie ma potrzeby trzymania daty urodzenia w oddzielnej tabeli gdyż nie ma ludzi mających dwie daty urodzenia :)

0

Tak racja ale data_urodzenia ma być zapamiętywana tylko dla kierowców:D

0
damiannno napisał(a):

Wykombinowałem coś takiego. Czy to jest poprawne?

tak

0
Adam Borowski napisał(a):
damiannno napisał(a):

Wykombinowałem coś takiego. Czy to jest poprawne?

tak

Nie jest poprawne, bo masz w tbl_kierowcy id_kategorii. Skoro jeden kierowca ma wiele kategorii, powinieneś usunąć tę kolumnę (po to zresztą stworzyłeś tabelę pośrednią tbl_kategorie_kierowcy). Poza tym wygląda ok.

0

Fakt... Na początku stworzyłem tą kolumnę później zapomniałem usunąć ;-) Proszę jeszcze tylko o opinię na temat schematu EER. Przepraszam za niedociągnięcia wizualne ale schemat robiony na szybkości w Paint.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1