[Access] Baza danych sklepu komputerowego

0

Witam, muszę napisać do szkoły dowolną bazę danych.

Jednak - że w tym temacie nie bardzo się orientuję proszę o pomoc w projekcie, mianowicie, mam oddać w dość realny sposób funkcjonowania (w tym przypadku) sklepu komputerowego, tzn. pracownicy, historia ich zatrudnienia (kto pracował kiedy itp.) towary, zakup ich oraz sprzedaż, oczywiście ważne jest to by klient mógł jednym razem kupić parę różnych towarów. Utknąłem właśnie na tym problemie - sprzedaży danych produktów, utworzyłem tabele: Klient (dane klienta), Koszyk (gdzie mają być listy zakupów - tzn każda lista to produkt + jego ilość, kolejna to kolejny produkt + ilość), lista zakupów (tak jak wcześniej było powiedziane dany produkt + jego ilość), oraz tabela towary gdzie jest spis produktów stan na magazynie itp. Otóż mam taki projekt i niestety nie funkcjonuje tak jakbym chciał (oczywiście pewnie ma wiele nie dociągnięć - jak mówiłem nie orientuję się w tym temacie).

oto projekt:
projekt_qpeapr.png

//---------------------------------------Edit------------------------------------------------------------

Do bazy wprowadziłem modyfikacje - jakby ktoś mógłby mi powiedzieć "do czego się można doczepić" to byłbym na prawdę wdzięczny... Właściwie zmieniłem relację pomiędzy klientem koszykiem bo w wcześniejszej wynikało że klient może mieć wiele koszyków - co jest absurdalne. Dodałem też tabelę historia vat - która będzie zawierała informacje o zmianach w stawce vat. Także ponawiam prośbę o wskazanie rzeczy które są nie tak jak powinny być, oto nowy projekt:

projekt_qhhhsn.png

0

Hi,
chciałbyś żeby się doczepić to się doczepię ;). Pierwsze co rzuca mi się w oczy to rejestrowanie sprzedaży, w Twoim przypadku fakturowanie. W tej chwili rozwiązujesz to przy pomocy tabel lista_sprzed ,koszyka oraz faktura_sprz... (co ni jak się ma do siebie, do koszyka można wrzucać co się chce i nie jest to jeszcze równoznaczne z dokonaniem zakupu), ja zorganizował bym to w ten sposób: fv_sprzedazy_naglowki oraz fv_sprzedazy_pozycje. fv_sprzedazy_naglowki tutaj zawieram dane: id_faktury,data wystawienia, id_klienta, kod osoby wystawiającej fakturę, sposób płatności, etc. fv_sprzedazy_pozycje tutaj zawieramy informacje oraz towarach które są na tych fakturach, podatku etc. Pozycje faktur z nagłówkami łączymy przy pomocy relacji na id_faktury, resztę danych z odpowiednimi tabelami. Poza tym ujednolicił bym tabele faktury zakupu oraz sprzedaży (zorganizowałbym je w ten sam sposób).

0

j.w.
poza tym opierasz budowanie faktur na podstawie relacji. Co jeśli: pracownik zmieni adres, cena towaru się zmieni- a faktury muszą przechowywać dane po wsze czasy niezmienione;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1