W madrej ksiazce napisanej sporo juz lat temu przez mojego kumpla (dotyczyla w zasadzie Borland C++ 3) przeczytalem, ze jesli zdefiniowac przeciazone wersje operatorow inkrementacji, to dzialaja one identycznie - jakby nie zwracajac uwagi czy sa pre czy post. Przynajmniej tak to zrozumialem (moze zle - C slabo rozumiem). Wieczorem w domu jak mi sie bedzie chcialo to przepisze caly cytat.
Jednak jesli to nawet dobrze zrozumialem, to nie wiem czy jest to poprawna odpowiedz albowiem pytano o wartosc zmiennej a nie o rodzaj operatora.
Moj wlasny pomysl - niezalezny od powyzszego, choc tez oparty na przeciazaniu i na grzebaniu w operatorach:
Zdefiniujmy przeciazone operatory inkrementacji dla pewnego typu (czy klasy) tak by nie zmienialy wartosci zmiennej (a++ i ++a rownaloby sie a). No i niech i bedzie tego wlasnie typu lub klasy... Albo moze mozna poprzez przeciazenie zmienic znaczenie operatora ==?
Co na to specjalisci od C?
Aha, Wojtas, Twoja brutalna proba rozwiazania problemu mialaby jak sadze wiecej sensu dla pelnego zakresu zmiennej (-32768 do 32767). Nietypowych zachowan mozna sie chyba spodziewac raczej w punktach przepelnienia, a nie gdzies w srodku zakresu...--Pawel
Delphi6