[DelphiX] DrawAlpha() czemu zielone ;) ?

0

Czesc
Mam pytanie : czemu przy uzyciu procedure DrawAlpha(); i ustawieniu Alpha na wartosc inna niz 256 wyswietlany obrazek jest polprzezroczysty ale jest koloru zielonego ?

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

Inną niż 256 tzn jaką? Większą niż 255? Oto co pisze w pomocy:

Alpha-The transparency is specified within the range from 0(transparency)to 255(opacity).

Chociaż Alpha jest zadeklarowane jako Integer, to możesz podawać wartości z przedziału 0 do 255. Przy innych powstają błędy.

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

No to jest przeciez oczywiste ze Alpha moze miec wartosc max 255 !
a to 256 ustawiamy aby obrazek byl nieprzezroczysty (dlatego jest integer a nie byte), ale dlaczego jest on zielony gdy wartosc Alpha jest z przedzialu 0..255 ?? :-8

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

No to jest przeciez oczywiste ze Alpha moze miec wartosc max 255 !
a to 256 ustawiamy aby obrazek byl nieprzezroczysty (dlatego jest integer a nie byte), ale dlaczego jest on zielony gdy wartosc Alpha jest z przedzialu 0..255 ?? :-8

Żeby był nieprzezroczysty to trzeba wpisać 255!
Ale mniejsza z tym. U mnie zieleń to czasem pokazuje przy filmach w DivX :) Byćmoże jakiś przekłamania?
Jaką paletę kolorów używasz? Alpha działa tylko przy 24-bit.

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

U mnie jest niestety to samo. Ściagałem kiedyś przykład ze źródłami i też kolorowało na zielono. Tak samo, jak sam próbowałem zrobić :|. No i zadam ponownie pytanie - jak załadować bitmapę do tdximagelist? Bo kiedyś pytałem, ale niestety podany sposób nie działał. Co jest z tym DelphiX? [???]

--

Delphi 6

Pozdrówka

0

Dryobates: uzywam 32 bitowej palety wiec nie powinno byc problemu, a jednak sa :(
Ok chyba zrezygnuje Draw/Add/Sub/Alpha. [glowa]

thenkles:
A co do wczytywania bitmapy to dodaj jakis element do DxImageList, nazwij go a pozniej w programie zaladuj do niego bitmape:
[code] DxImageList1.Items.Find('Image').Picture.LoadFromFile('image.bmp');[/code]
a jesli tworzysz dynamicznie dxImageList to najpierw dodaj element
...Items.Add; nastepnie zaladuj obrazek i odswiez liste:
DxImageList1.Items.Restore;

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

Jedno pytanie. Wszyscy, którzy mają ten problem używają DelphiX pod D6 ?

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

No ja uzywam Delphi6 i DelphiX2000 (podobno tylko w wersji dla D6 wystepuje ten blad, ale myslalem ze mozna sobie z nim poradzic).

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

No ja uzywam Delphi6 i DelphiX2000 (podobno tylko w wersji dla D6 wystepuje ten blad, ale myslalem ze mozna sobie z nim poradzic).

Chyba czas się zająć plikami nagłówkowymi do DirectX. Przynajmniej zyskuje się na szybkości... Właśnie ściągam.

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC:
Kanał: #4programmers
Serwer: warszawa.ircnet.pl
Sieć: POLNet
Port: 6667

0

PowerDraw daje ciekawe i "szybkie" efekty w 2D i 3D w oparciu o DirectX nie uzywajac VCL :)
(przypomnieli mi o tym na Warsztacie ;-) )

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1