grekkk napisał:
Prawda jest taka, ze to ja o to pytalem i wcale nie chce przekształcic tego tak jak mowi Ziomber tylko mój post z problemem znajduje sie na stronie drugiej pn. "3D HELP" na ktory wiele osob odpowiedzialo, Dryobates moze ty tez. Problem jest nieco inny, mniej wiecej juz wiem w czym rzecz i ale trudno wyjasnic to wszystko bo nie małpuje pomyslu po innych tylko staram sie zrobic cos wlasnego.
Ja jedynie odpowiadam na pytanie w tym poście.
Wypytywałem znajomych z budownictwa. Co prawda istnieją takie okulary wspomagające rysowanie i odczytywanie zrzutowanych obiektów, tak, że wydają się one trójwymiarowe, jednak odczytanie poszczególnych wartości szerokości, wyskości i głębokości z obrazka 2d nie jest możliwe.
Ten rysunek, który został tu przedstawiony wygląda, jakby był zrzutowany w aksonomertii kawalerskiej. Przy układzie prawoskrętnym, gdzie współrzędne w 3D oznaczymy przez x, y, i z, a w 2D przez w i h (w pokrywa się z y, a h z z) to obraz w 2D jest otrzymywany poprzez przekształcenie:
h = z - x/2;
w = y - x/2;
Jak widać z 3D w 2D nie ma większego problemu przekształcić. Jednak w drugą stronę jest to niemożliwe. Jeden punkt na rysunku 2D przedstawiać może w świecie 3D albo punkt, albo odcinek, albo prostą.
Jeżeli mamy punkt o współrzędnych x1, y1, i z1 to będzie on miał te same współrzędne na płaszczyźnie co x1+2*k, y1+k, z+k (k - liczba rzeczywista)
Zaraz przeczytam twój post, żeby dojść o co chodzi tobie ;) --Jest jeszcze jeden błąd ... :)
Apel: Piszcie w tematach o jaki język programowania chodzi np. : [Delphi], [C++], itp.