[DelphiX] Sprite'y

0

Dzień dobry, mam pytanie na temat pamięcie, czy jak zrobie sobie
Sprite'a (ludzika wroga), i powiedzmy że go nie zniszcze (nie strzele do niego)
czy jak on już pójdzie sobie w lewo i wyjdzie za ekran, to czy nadal
będzie jakoś zajmował pamięć?
Można go tak sobie pozostawić?
W przyszłości planuje więcje takich wrogich postaci,
więc martwię się o to czy to nie będzie spowalniać gry.--__________________________________
Pozdrawiam...
piechnat

0

wydaje mi się że raczej na pewno :) dalej zajmuje pamieć. Nie jest wyświetlany, ale wszystkie dane dotyczšce
wyglšdu etc. sš dalej przechowywane.


Roszi

0

to zablokouj wychodzenie poza akran
---=-OiDnus-=-

0

wiec tworzysz sobie np rekord twojego wroga:

type
TObjekt = record
X,Y :Integer;
end;

wsk : ^TObject; *wskaznik do typu

var
Postac : wsk; *postac typu wskaznik ;)

procedure TForm1.Create(Sender : TObject);
begin
Postac := AllocMem(SizeOf(TObject)); * rezerwujesz pamiec
end;

*a w procedurze gdzie przeciwnik zgina lub jest poza plansza (i juz nie wroci na nia)
//piszesz :
FreeMem(Postac);

i tyle , w razie pytan pisz :)

--Source of life - Programming,
Skateboarding,
Metal.

0

oupss doczytalem twego posta :)

ok jesli wyjdzie poza plansze to zwolnij pamiec ,a jesli na nia powroci to ja znow przydziel ;)--Source of life - Programming,
Skateboarding,
Metal.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1