Po okręgu

0

Jak zrobić ruch po okręgu? Domyslam się że mam wziąć timer, tylko jak teraz wyliczyć, gdzie ma się znaleźć rysowana bitmapa?---------------------------
Delphi 6

Pozdrówka

0

x := Rsin(Kat);
y := R
cos(Kat);

Gdzie Kat przebiega wartości od 0 do 2*Pi, R to promień okręgu, (x,y) punkt należący do okręgu.

Ponieważ chcesz rysować po Canvas to zapewne będziesz musiał pozbyć się części ułamkowej. (z tym sin i cos mogłem pomylić, piszę z pamięci, może być odwrotnie, ale to niewiele zmieni jeżeli chodzi o okrąg :) )

A jeszcze jedno. To rysuje okrąg o środku w punkcie (0,0). Jeżeli potrzebujesz w innym miejscu to po prostu przesuń o wektor.--Jest jeszcze jeden błąd ... :)

------------Reklama-------------
Szukasz pomocy?
Najszybsza pomoc dostępna na IRC:
serwer: warszawa.ircnet.pl
sieć: POLNet
kanał: #4programmers.net lub #4programmers

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1