O grze w Pascalu

0

Czy ktoś może wie jak w pascalu zrobic dwie petle na raz? wiem, ze glupie, ale pisze gierke i jesli strzelisz raz musisz czekac, az pocisk doleci i dopiero wtedy strzelic. chcialbym aby bylo mozna strzelac seriami... kod gry wyglada mniej wiecej tak

{inicjacja trybu graficznego}
{wczytanie mapy}
{glowna petla obslugujaca klawisze}
{wczytanie wartosci klawisza}
{jesli strzalka w prawo, czolg jedzie w prawo...}
{dalej to samo z lewo}
{dół...}
{i gora....}
{oraz strzal}
{zakonczenie petli (until znak=#27 :)}
{wygaszenie ekranu i zamkniecie gry}

to byl tylko schemat... i jak w to wcisnac sztuczna inteligencje przeciwnika (mam nadzieje, ze uda i sie ja napisac ;)) oraz strzaly seriami? wszystko to w trybie graph..
ktos zrzumial o co mi chodzi? :)

0

Najlepiej procedurę wystrzału i przelotu pocisku (bo chyba w tym jest problem) podpiąć pod porzerwanie (coś w rodzaju timera pod Borland C++ Builder). Może lepiej spróbować jednak w Delphi albo w Builderze

0

tylko, ze trzeba umiec c++ albo bulidera :P

0

tfu, c++ albo delph :)

0

autor napisał:
tfu, c++ albo delph :)
Jak umiesz Pascala to przestawienie się na Delphi to pikuś :-) :-) :-)

0

probowalem już robic co nieco w delphi, nawet napisalem jeden niezly program, ale potem przestalo mi sie toto podobac i wzielem sie za pascala...

0

i jeszcze jedno! prosze mi sie tu teraz nie rozwodzic nad wyzszoscia delphi nad pascalem ;). chcĘ tylko, jesli to mozliwe uzyskac odpowiedz od kogos znajacego sie +/- na Pascalu :)

0

Mósisz stworzyć cos w rodzaju timera który byłby uruchamiany po strzale i chodziłby jakiś czas. Jest taka gierka mars (na www.ps.nq.pl) i tam jest cos w tym rodzaju.

:P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0