[C++] wykrywanie krawedzi i...

0

Z tworzeniem bitmap konturów nie mam problemu ale gorzej z
przekształcaniem ich w wektory i skalowaniem(to po to aby każdy kontur móc oddzielnie skalować). Nic na ten temat w sieci nie znalazłem, czy ktoś wie coś na ten temat i mógłby pomóc ?

0

Kontur to wielokąt.
Wielokąt to wierzchołki połączone liniami.
Skalowanie to mnożenie współrzędnych przez liczbę. :D

0

no i co z tego ? nie masz nic więcej do napisania to nie pisz;

0

xo on chciał powiedzieć: na podstawie bitmap konturów możesz stworzyć wektory i to nie jest problem, ich skalowanie też nie. Po prostu boisz sie próbować czegoś co nie ma w sieci... ależ jest np. portrace, ale po cholere się z tym bawić, jak można samemu jechać? jeszcze raz przeczytaj jego wskazówkę i spróbuj sam kombinować. Pamiętaj że gdyby nie net nigdy byś nie zadał tego pytania, po prostu byś wykombinował.

0

mógłbyś rozwinąc zdanie "na podstawie bitmap konturów możesz stworzyć wektory i to nie jest problem", tak w skrócie chociaż ...?

0
feud napisał(a)

mógłbyś rozwinąc zdanie "na podstawie bitmap konturów możesz stworzyć wektory i to nie jest problem", tak w skrócie chociaż ...?

Zakladajac, ze masz np. czarno biala bitmape wybierasz jeden piksel z konturu (czyli na granicy bialego z czarnym), nastepnie wybierasz sasiedni do niego pixel (tez z konturu) i jak leza na tej samej prostej co kolejny sasiedni to tworza jeden wektor. Oczywiscie mozesz sprawdzac kilka kolejnych pixeli, poki leza na tej samej prostej, wtedy otrzymasz prawdopodobnie wiele wektorow, ale tez dokladne odwzorowanie. Mniej dokladne mozna otrzymac na podstawie rownania regresji liniowej - im mniej dopasowana prosta do kolejnych pixeli, tym bardziej wektor odbiega od oryginalu - mozna wiec stopniowac odwzorowanie pixele->wektor.

pozdrawiam
johny

0

a skalowanie muszisz zrobic od srodka masy bo inaczej przesunie ci sie albo i nie sam nie wiem, ale cos takiego bylo

0

Skalowanie trzeba zrobic od srodka ciezkosci :) a nie masy. Ale jak znalezc taki srodek to juz inna sprawa. Chyba trzebaby znalezc srodki poszczególnych trojkątów (przecięcia srodkowych) w wielokącie i policzyć srodek cięzkości na podstawie momentu statycznego.

0

A jak wygląda sprawa środka ciężkości masy umieszczonej w nieważkości? :)

0

a mi sie zdaje ze dodajesz wierzcholki i dzielisz je na ilosc wierzcholkow i masz srodek :0

0

a co w przypadku koła lub kuli?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1