bazy danych w pliku

0

Jak stworzyc w pelni funkcjonalna baze ktora mozna zapisac do pliku i przenosic ja bez problemow? Czy na komputerze na ktory przenosimy baze potrzebne sa jakies sterowniki? Jezeli tak to jakie?

ps. chodzi o delphi

0

hmmm... a mozna dokladniej o co chodzi?
jesli baza danych tekstowych no to chyba jest to opisywane w kazdej dobrze napisanej ksiazce do pascala czy delphi
przyklady na pewno znajdziesz na tej stronie - poszukaj
wtedy wszytkie rekordy sa zapisywane do jedengo pliku i ten wlasnie plik sobie kopiujesz i przenosisz i odczytujesz na innych kompach jesli oczywiscie masz ten swÓj progeam a sterowniki nie sa raczej zadne potrzebne.

0

no wlasnie chodzi o to ze to nie tylko tekst... :( obrazki itd. :( czy da sie cos takiego zrobic?

0

Pewnie tak, ale bedzie z tym sporo roboty. Nie lepiej BDE zastosowac?

0

No wlasnie nie... :( Chodzilo mi o to zeby nie instalowac zadnych sterownikow do baz danych na komputerze na ktorym maja one byc odtwarzane (bo chyba to jest konieczne). poza tym liczylem na to ze jedyny niezbedny element do odczytania to wlasnie moja aplikacja. A nie wiem jak to zrobic. Bo przeciez sa programy katalogujace do filmow, muzyki a tam nie zawsze wstawiany jest tylko tekst a takze grafike itd. Moze wiecie gdzie znajduje sie jakis opis?

PS. Nie znam sie do konca na bazach danych BDE ale chyba one nie zapisuja sie w konkretnym pliku? Czy sie myle?

0

PS. Nie znam sie do konca na bazach danych BDE ale chyba one nie zapisuja sie w konkretnym pliku? Czy sie myle?

Każda baza zapisuje się do jakiegoś pliku, bo gdzie ma się niby zapisywać?
I zawsze możesz użyć MySQL, jest łatwy w obsłudze, i łatwo go zainstalować bez żadnych kombinacji.

//DOPISANE
A jak chcesz koniecznie na plikach to może dałoby się w rekord wwalić cały nagłówek bitmapy, a potem całą resztę(przyz założeniu oczywioście, że ten obrazek to ma być bitmapa).Tylko jedna wada, kształt tej bazy byś nadawał już w momencie kompilowania programu.
I chyba sam byś musiał napisać procedurkę wczytującą tą bitmapę.

0

da sie samemu :) ale polecam komponenty bazodanowe, nie wszystkie wymagaja "zewnetrznej" bazy danych do ktorejs sie jakos lacza, sa tez lokalne bazy plikowe
STANDARDY BAZODANOWE

  • maja wlasna strukture danych ktorej nie musisz pisac ani sie nia zbytnio przejmowac, nie mam tu na mysli tabel ktore sam projektujesz tak czy siak ale takie struktury glebsze
  • oferuja proste w obsludze metody sortujace i wyszukiwawcze
  • realizuja za ciebie zapis do pliku
  • czesto maja wewnetrzna kompresje
  • aplikacja operujaca na jakims standardzie jest latwa do przerobienia/rozbodowania na/o jakis inny standard gdybys kiedys np zechcial trzymac baze na serwerze i umozliwic korzystanie z niej wielu osobom
  • standard bazodanowy jest rozumiany przez cale mnostwo komponentow wizualnuch ktore umozliwiaja dolozenie wodotryskow w postaci tabel na ekranie, wykresow i jeszcze pewnie kiku ciekawostek

to nie znaczy ze baza robi wszystko ale wykonuje za ciebie wszystkie operacje niskopoziomowe i nie musisz dumac jak tam wrzucic bitmape, jak sie odwolac do jakiegos elementu, jak powiazac ze soba jakies pola

  • korzystasz z cudzego co zwykle kloci sie z naszym "ja chce samemu" , ale praw autorskich nie musisz kupowac
  • o ile pascala sie latwo trawi i przejscie z pseudokodu czy algorytmow rysowanych na paierze jest dosc proste i czesto intuicyjne to stosujac jakis standard bazodanowy musisz sie zapoznac z jego struktura i jezykiem czyli umiec sie z porozumiewac z baza i tworzyc ja na oferowanych przez standard zasadach - ale jest to o wiele latwiejsze niz pisanie bazy od zera

Jezeli zrobisz kilka wyrzeczen w postaci braku bitmap i filmow to masz sam tekst/liczby no a to sie da z latwosica zrobic bez baz danych, mozna za to dolozyc pole ktore by trzymalo nazwy plikow i potem dorobic modul ktory to obsluzy zeby jednak miec mozliwosc obejrzenia czegos.

0

Ja na twoim miejscu napisalbym sobie prosta biblioteke w c chociazby do obslugi DBASE (-*.dbf) lub wymyslil wlasny format bo ocs takiego naprawde nie jest trudne i wtedy nie trza nic instalowac :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1