Jak brzmiałby kod opadania pxów kolor czrny to pustka a inny nie
Nie rozumiem zbytnio pytania...
Jak to kiedyś Lofix powiedział : Odstaw leki.. lekarz cię w ch.. robi.
hehe lofix tak mowi..racja..
ale widzialem taki kod w necie
tyle ze to jest opadanie ziaren piasku...
sypiesz z gory a one opadaja tworzac ladne kupki
jak cos ma sapdac to s=(at^2)/2
jak cos ma sapdac to..
to nie utonie.. :-)
Dobra, wyprodukowałem taki kod, nie napisałeś w jakim języku ma być to trzasnąłem w Pascalu (BP7). Ten kod nie uwzględnia normalnych czynników, czyli jak napisał Ziomber przyśpieszenia ziemskiego, ani oporu ewentualnej atmosfery, i jest tak dość jendokolorowo, ale myślę, że sobie poradzisz z przeróbkami.
uses Graph, crt;
type
TPunkt = object
x, y : integer;
kolor : byte;
procedure opadaj;
procedure stworz_punkt;
end;
var
grDriver: Integer;
grMode : integer;
i : integer;
punkt : array[0..200] of TPunkt;
procedure TPunkt.stworz_punkt;
begin
x := random(getmaxx) + 1;
y := 0;
kolor := 15;
putpixel(x, y, kolor);
end;
procedure TPunkt.opadaj;
begin
if (getpixel(x, y + 1) <> 15) then begin
putpixel(x, y, 0);
putpixel(x, y + 1, kolor);
y := y + 1;
end;
if (getpixel(x, y + 1) = 15) or (y = getmaxy - 1) then begin
TPunkt.stworz_punkt;
end;
end;
begin
grDriver := Detect;
InitGraph(grDriver, grMode,'d:\berl\bp\bgi');
for i := 0 to 200 do begin
punkt[i].stworz_punkt;
end;
{przeszkadzajki}
setcolor(15);
circle(320, 240, 40);
moveto(30, 200);
linerel(220, 30);
moveto(getmaxx - 1, 100);
linerel(-200, 370);
{i wlasciwe opadanie}
repeat
for i := 0 to 200 do begin
punkt[i].opadaj;
end;
until keypressed;
closegraph;
end.
//DOPISANE
I weźcie coś zróbcie z tymi cholernymi buźkami, nie można p normalnie napisać, jak jest w tagach <delphi>.
[*Jak buźki Tobie przeszkadzają to je wyłącz (odznacz "Wyświetlaj emoticon w poście") *LKS]
//ok, thx
co do mord ale przydalo by sie wyswietlic morde przy tagacz po {} // (* *) a zeby w calym dokumencie tez byly, poprawce :>
Jak brzmiałby kod opadania pxów kolor czrny to pustka a inny nie
A nie chodziło czasem o efekt fade? Czyli stopniowego przyciemnianai pixeli? Skoro pisze o kolorze czarnym to prawdopodobnie chodzlo o przyciemnianie az do zera, chyba ze zle zrozumialem "to pustka" (ja zrozumialem jako "to pestka" :) )...
Na dobra sprawe... Czarny kolor to faktycznie jest pustka =). Przywyklismy do rysowania dziur na czarno, pustka w przestrzeni kosmicznej jest czarna.... Pustka w sercu kojarzy nam się z czernią, poza tym wtedy 'czarnowidzimy'...
Nie wiem wiec totalnie o co w tym poscie chodzi, czy o spadanie, czy przyciemnianie, czy jakies filozoficzne rozterki jego autora rozpaczliwie miotająceo się między programowaniem a głębią i pustką otaczającego go świata.. :D
Wiem że trudno było zrozumieć moje pierwsze zapytanie ale chodziło mi O:
np.
mamy obrazek w jakiejś tam lini pionowej mamy
0=pustka
1<>pustka
linia wygląda tak
0
1
1
0
0
1
1
1
i chciałbym taki kod w którym fazowo linia zmieniała się tak:
0
0
1
1
0
1
1
1
0
0
0
1
1
1
1
1
mam nadzieję że teraz jest to zrozumiałe ?
i thx za kod jeszcze nie sprawdziłem.
0 i 1? Zapisane w bajcie?
Linia db 01100111b
@@:
mov al, [Linia]
;wypisz bity
ror al
jmp @b
/* dopisane */
Ups nie zrozumiałem.
W takim razie trzeba tak:
repeat
//Wypisz linię
Koniec := True;
for i := 6 downto 0 do
if (Linia[i] = 1) and (Linia[i+1] = 0) then
begin
Linia[i] := 0;
Linia[i+1] := 1;
Koniec := False;
end;
until Koniec;