Zrozumienie przepisania algorytmu graficznego na funkcję

0

Witam,
problem dotyczy zadania, które muszę wykonać.
Próbowałem znaleźć odpowiedź już chyba wszędzie ale nie uzyskałem odpowiedzi. Dla Was będzie to 5 min wytłumaczenia lub podpowiedzenia, o czym powinienem poczytać a ja spędziłem już dwa dni nad tym.
Problem polega na przepisaniu algorytmu z procesowania grafiki na funkcję w jakimkolwiek języku programowania (z tym dam rade).

Zadanie jest następujące:
Obraz wejściowy x o wymiarach N na M. Napisz funkcje liczaca w sposob efektywny obraz wyjściowy y o wymiarach N na M, którego elementy są dane wzorem:
imgur.com/kFt6o7B

Moje pytanie brzmi:

  1. jak zrozumieć jeden piksel należący do x i jak go przetwarzać? To jest algorytm dla jednego tylko kanału, np, R? Piksel obrazu wejściowego to R, G, B więc jak modyfikować poszczególne kanały? (czy jeżeli nie wyszczególniono to traktować obraz jako tylko jeden kanał szarosci? ). Co w przypadku gdy wartość obliczona dla nowego obrazu przekroczy wartość krytyczna, np. dla kanału R wartość 255? Pozwolić na to (czyli ostatecznie będzie to wartość R mod 255) czy na siłę zostawić wartość 255 (mimo że wyliczona będzie większa?)

Bardzo proszę o pomoc! Nie interesuje mnie rozwiązanie zadania, proszę tylko o nakierowanie jak to wszystko objąć rozumiem.

Pozdrawiam

0

To jest pytanie które odesłałbym do product ownera albo analityka, bo jak zauważyłeś treść jest słabo opisana. W twoim przypadku jest to osoba które ci takie zadanko zleciła.

0

Wygląda mi to na zadania rekrutacyjne :), i jest całkiem dobrze opisane.
Masz z obrazu RGB, stworzyć kolejny obraz RGB, więc na poszczególnych kolorach pracujesz osobno, czyli z pikseli wejściowych (r,g,b) tworzysz piksel (r,g,b) zgodnie z opisanym wzorem.
Natomiast co w przypadku przekroczenia 255, to jeśli jest to zadanie rekrutacyjne to bez różnicy czy zrobisz modulo, czy ograniczenie do 255, oczywiscie warto zapytać źródło zadania, bo czasami takie rzeczy są specjalne niedomówione by zobaczyć czy kandytat o nie zapyta.
Natomiast cała zabwa w tym zadaniu polega na tym by efektywnie policzyć ten wzór :), pierw możesz zrobić to dla jednego koloru, a potem analogicznie dla następnych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1