efekt komety w gl

0

Jak zrobić taki świetlisty ogon, rozpraszający się stopniowo - nieco stożkowaty chyba, ciągnący się za poruszającym się obiektem?

0

Popatrz particle systems (pol. system cząsteczkowe), comet's tail opengl

0

Takie pytanie zadano już na SO, ale tamtejsi geniusze uznali że autor nie jest godzien dostać odpowiedzi:
https://stackoverflow.com/questions/17518826/opengl-how-to-display-a-comet-and-path-traced-by-it

To: http://nehe.gamedev.net/tutorial/particle_engine_using_triangle_strips/21001/
ktoś polecił na: https://www.gamedev.net/ (wygląda na bardziej związane z tematem forum)

0

Jak dla mnie kwadratowy ogon, taki prostokątny, transparent na 25 max 50 % danego koloru i szerokość nie większa niż szerokość obiektu, za którym występuje.

0

Nie widzę żadnych sensownych rozwiązań...
Myślałem że za pomocą mgły, itp. sztuczek można zrobić.

Bezpośrednie rysowanie jakichś tam półprzeźroczystych stożków, czy soczewek, to każdy frajer sobie wymęczy... metodą prób i błędów - co to za sztuka?

0
wil napisał(a):

Nie widzę żadnych sensownych rozwiązań...
Myślałem że za pomocą mgły, itp. sztuczek można zrobić.

Bezpośrednie rysowanie jakichś tam półprzeźroczystych stożków, czy soczewek, to każdy frajer sobie wymęczy... metodą prób i błędów - co to za sztuka?

Widzę, że odkryłeś na czym polega programowanie, ale możesz z jakiegoś gotowca skorzystać, jak nie lubisz samemu wszystkiego robić.

0

Pamiętam, sprzed wielu lat - gdy jeszcze nie było kart 3D,
jak ogień robiono... algorytmicznie,
manipulując jedynie tabelą kolorów w trybie palety, czyli za pomocą odpowiedniego modyfikowania 256 bajtów
robiono super realistyczny efekt i do tego w wielu wariantach: ogień ze świeczki, z palącej się gumy, plastiku, itd.

Reasumując: im lepiej, tym gorzej...

0

A może lepiej byłoby już wypuścić z 50-100 sześcianów za tym obiektem, czy innych prostych bryłek,
i z emisją własną materiału, w kolorze tego ogona... wystarczy trochę to zrandomizować, no i to chyba tyle byłoby roboty.

0
wil napisał(a):

A może lepiej byłoby już wypuścić z 50-100 sześcianów za tym obiektem, czy innych prostych bryłek,

To już zależy jak to zamierzasz oglądać. Kometa na niebie nie potrzebuje trójwymiarowego ogona, ale jeśli kamera ma się wokół niej obracać, to trochę co innego.

0

Proponujesz 2-wymiarowy ogon rysować - taki obrazek przyklejony na ekran?!

Przecież wiadomo że możemy obracać całą scenę dowolnie,
więc nawet efekt pierścienia tu wyjdzie: gdy spojrzymy na kometę która leci prosto w nas, wtedy widzimy jasną otoczkę dookoła tego jądra komety.

i odwrotnie:
gdy kometa leci prosto od nas, wtedy będzie to.. kula ognia, bo tylko ten ognisty ogon wtedy widzimy.

0

a może symulacja aurory:

1

Przecież wiadomo że możemy obracać całą scenę dowolnie,

Nie. Nic nie wiadomo. Ty to wiesz. Ale nie chcesz się szczegółami dzielić. Jak mamy ci pomóc?

0

Od dawna wiadomo że w symulacjach komputerowych pozycja kamery - obserwatora może być całkowicie dowolna.

0
wil napisał(a):

Od dawna wiadomo że w symulacjach komputerowych pozycja kamery - obserwatora może być całkowicie dowolna.

Ale zrozum, że nie napisałeś że robisz „symulację komputerową” w której coś podobno od dawna wiadomo.
Skąd mamy wiedzieć co chcesz z tym zrobić?

Opisz dokładniej, to dostaniesz dokładniejszą odpowiedź.

OpenGL nie ma niestety funkcji glCometTail. Więc coś wykombinować trzeba.
Może trójwymiarowymi półprzezroczystymi obiektami. Może mgłą. Może płaską animacją. Może particlami. Może fragment shaderem. Może kilkoma technikami w połączeniu. Może jest gdzieś ładny gotowiec. Może…

0

Za dużo gadasz - nie wiesz jak to zrobić... i tyle.

0

Zerknij tu proszę https://classes.soe.ucsc.edu/cmps161/Winter09/projects/galbrech/finalproposal.html ,na stronie są linki do plików źródłowych z kodem. Wystarczy trochę pozmieniać parametry poruszania się cząstek i będziesz miał kometę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1