Witam, stoję przed wyborem przedmiotu fakultatywnego na studiach, zastanawiam się nad tym - https://ramy13.wmi.amu.edu.pl/Sylabus.aspx Planuję ukierunkowywać się w stronę programowania w swifcie, tworzenia aplikacji,gier na IOS / Mac. Ogólnie IOS/OS developer. Czy ktoś mógłby doradzić, czy przedmiot algorytmika w projektowaniu systemów przyda mi się w przyszłości ? Z góry thx.
Programowanie gier na IOSa nie wymaga studiów. Studia mają Cię rozwinąć w takich tematach, jakich ciężko się nauczyć samemu z internetu (chociaz wszystko się da).
Wybacz, ale nie pytałem, czy programowanie na iOS wymaga studiów, ani w jakich tematach mają mnie rozwinąć. Chciałem po prostu wiedzieć, czy przedmiot który podałem przyda mi się w przyszłości w tworzeniu aplikacji na iOS/OS. Pozdrawiam ;]
Przecież Ci powiedziałem. Nie wymaga == nie przyda się. No i nie podałeś żadnego przedmiotu, a na przyszłość jak chcesz żeby ktokolwiek Ci pomógł to grzeczniej.
Przecież napisałem, że "czy przedmiot algorytmika w projektowaniu systemów". Bardzo przepraszam jeśli odebrałeś to jako atak, lub w jakiś inny negatywny sposób. Nie to było moim zamiarem. Ale np. takie badanie złożoności czasowej, czy pamięciowej nie jest czasem bardzo istotne przy tworzeniu aplikacji ? Chyba dużą rolę odgrywa zarówno poprawne jej działanie, jak i znalezienie najbardziej optymalnego rozwiązania ?
Sam miałem taki przedmiot, tak jak mówię - nie będzie to jakoś szczególnie przydatne konkretnie w projektowaniu gier na IOSa. Ale wziąć coś takiego powinieneś bo przyda Ci się w programowaniu jako takim.
Wybaczcie, że ciągnę wątek, ale znalazłem jeszcze taki przedmiot - https://ramy13.wmi.amu.edu.pl/Sylabus.aspx Przyda się w programowaniu iOS/OS, czy już lepiej te algorytmy wziąć ?
Taki znaczy jaki ? Bo mi się wyświetla lista wszystkich.
Kurde stary serio myślisz że studia pomogą ci w nauce programowania? :P
Pomogą, jeżeli przez programowanie rozumiesz coś więcej niż klepanie kodu. Pomagają w projektowaniu aplikacji, liczeniu złożoności, optymalizacji i tysiącu innych rzeczy. Natomiast do samego klepania kodu są raczej nieprzydatne, tak jak mówi kolega wyżej.
Miałem na myśli optymalizację dyskretną - https://ramy13.wmi.amu.edu.pl/Sylabus.aspx
Do twoich gier - nie przyda się zupełnie. Ogólnie to ciekawy przedmiot który polecam o ile wcześniej miałeś jakieś algorytmiczne przedmioty z optymalizacją
Przepraszam, że się wtrącam :) ale pewnie szukasz przedmiotu fakultatywnego B? Mam rację ;) Możesz jednym za 5 ECTS po 30h obskoczyć dwa po dwa ECTS z B. Wystarczy podanie do dziekana. Tak, UaM.
Pomagają w projektowaniu aplikacji
Ta na pewno :D. "Najpierw stwórzcie UML a później wykonajcie kod". No to co rysujemy jakieś kółka, jakieś diagramy klas - co z tego że z tych diagramów klas nie da się nic napisać, i tak nikt tego nie sprawdza.
optymalizacji
Nigdy nie miałem przedmiotu o optymalizacji kodu. Miałem przedmiot "Metody optymalizacji" ale to było dokończenie kursu "Metody numeryczne" i ni jak miało się z optymalizacją kodu. Chyba że masz co innego na myśli.
Mogę się jedynie zgodzić co do liczenia złożoności na ćwiczeniach chociaż i tak uważam że zagadnienie zostało kijowo wytłumaczone.
Widać kiepska uczelnia. U nas UML naprawdę musiał być rozsądny, a optymalizację mieliśmy dość dobre objaśnioną.
Gierki na mobilki zwykle koduje się w C++ albo C# (unity).
Coś napisane w Swift lub Objective C będzie skazane na platformy Apple, a kodowanie tego samego na inne platformy (Android) generuje dodatkowe koszty.
Chcesz robić gierki to ucz się Unity lub czegoś podobnego.
Wybieraj też przedmioty związane z problemami sieciowymi szyfrowaniem itp.
Matematyka dyskretna to jest coś, co każdy dobry informatyk powinien przynajmniej się zapoznać, moim zdaniem zdecydowanie warto.