korzystanie z karty graficznej

0

Witam,

Karta graficzna przetwarza dane równolegle. Chcę to wykorzystać w programie, który ma mieć wskaźniki do odpowiednich miejsc w pamięci RAM: kilka podstawowych oraz po 2 na 1 wątek. Wątek ma w zależności od tego na co wskazuje 0 wskaźnik, zmieniać wartość tego na co wskazuje któryś z podstawowych wskaźników, a potem zmieniać wartość tego na co wskazuje 1 wskaźnik.

Nwm czy można wgl korzystać z RAM w programach na kartę.

Czy wątek na karcie graficznej może utworzyć kolejny?

Czy każdy program na kartę to shader?

0

Twoje pytanie są super bardzo podstawowe. Przejrzyj sobie jakąś dokumentację, zastanów się i najlepiej dopiero wtedy zadaj pytania.

Aczkolwiek, na pytania mogę odpowiedzieć:

Nwm czy można wgl korzystać z RAM w programach na kartę.

Tak, można, ale jeżeli z karty odwołujesz się do RAMu systemowego, to to leci po szynie PCI-Express, a to pociąga za sobą duże opóźnienia i dość niski transfer. Aby osiągnąć rozsądną wydajność, ilość odwołań z poziomu karty do VRAMu musi być dużo większa niż do RAMu systemowego.

Czy wątek na karcie graficznej może utworzyć kolejny?

W OpenCLu 2.0 tak. Podobnie w świeżych wersjach CUDA. Ale musisz mieć na uwadze to, że wątki na GPGPU powinny żyć bardzo krótko i być ich bardzo dużo naraz (tysiące), by karta mogła nimi odpowiednio zarządzać i rozwinąć skrzydła.

Czy każdy program na kartę to shader?

Nazewnictwo zależy od API i generalnie nie wpływa na możliwości. W OpenGLu/ DirectX masz Vertex Shader, Pixel Shader, Geometry Shader, itd oraz właśnie Compute Shader. Natomiast OpenCL nie używa pojęcia shader, a służy przede wszystkim do wykonywania obliczeń na kartach GPGPU.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0