Kolizje ściany

0

Witam. Tworzę grę (w Unity2D), ale chcę zaimplementować własne m.in. kolizje. Otóż jak wygląda gra? Mam macierz w której przechowuję informację jaki numer ma "bloczek" (jest to gra oparta na tiles'ach) i gdy znajdę się odpowiednio blisko renderuję go. Ma też listę "solidnych" bloczków przez które nie mogę przejść, ale jak to zrobić? Czy powinienem wyznaczyć w jakim kierunku mogę się poruszać, czy jakoś blokować poruszanie się w jedną stronę w przypadku kolizji? Jak wy byście to zrobili?

0

... moim zdanie powinno to wyglądać tak:
1.sprawdzasz, czy masz jakieś solidne bloki koło siebie(obszar 3*3)
2.na podstawie kroku 1 blokujesz kierunki gdzie masz takie bloki(miłego kombinowania)
3.sprawdzasz gdzie gracz chce iść
4.jeśli ten kierunek nie jest zablokowany idziesz tam
... oczywiście możesz też zrobić szukanie bloków tylko w kierunku w którym idziesz(ja tak robiłem kiedy miałem 20 gości w labiryncie), to zależy tylko od ciebie... polecam tę drugą metodę ale ta pierwsza jest łatwiejsza do zrozumienia

0

czyli wykonałeś to drugim sposobem po prostu... tylko trochę bardziej to skomplikowałeś...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1