Witam!
Szukam już dłuższy czas, celowałem głównie w zagraniczne źródła, ale albo nie wiem jak pytać. Na stacoverflow zero zainteresowania (może algorytmów nie lubią). A może po prostu źle szukam gdyż nie wiem jak znaleźć to co mnie nurtuje. Już tłumacze o co mi chodzi:
Otóż załóżmy że mamy 20 obiektów (okręgi), teraz załóżmy ze wskazujemy sobie jeden z tych 20 obiektów. Teraz ostaje się tylko ten 1 wybrany a do okołą niego powinny pojawić się okręgi mu odpowiadające (dzieci), załóżmy że też 20. Każdy okrąg dziecka ma różny promień, między nimi nie mogą zachodzić kolizje (Trzeba je obsłużyć, niech się odpychają itp).
Efektem końcowym jest okrąg rodzic po środku (nie może się ruszyć nawet na chwile), oraz przyczepione do okoła niego różnych rozmiarów okręgi dzieci, żaden nie zachodzi na inny. Możliwie największy ścisk i równomierne rozłożenie.
Próbowałem robić wyżej wymieniony algorytm na własną rękę bez żadnych materiałów pomocniczych i to co mi wyszło bardzo mnie zmartwiło, gdyż mój algorytm ma duża złożoność nawet powyżej n^2 i trzeba go wykonywać albo do uzyskania pożądanego efektu albo przez ileść tam iteracji, np 200. Jednym słowem jest kiepski.
Czy mógłby ktoś podrzucić jakaś mądrą książkę, artykuł, kod źródłowy jakiś przykład cokolwiek co pomogło mnie naprowadzić na poprawny tor? Dodam że chodzi mi o odtworzenie trochę fizyki z http://bubblebrowserapp.com/