Bump mapping 2d bez użycia bibliotek

0

Witam
Ostatnio zabrałem się za efekt bump mappingu, rysowanemu w 2d na zwykłym canvasie. Mimo tego, że widziałem mnóstwo przykładów w różnych językach, nie potrafię samodzielnie się z tym uporać... Zawsze coś mi nie wychodzi i nawet nie mam pojęcia czemu.
Dlatego też proszę o pomoc. Jakąkolwiek. Myślę, że wystarczy dokładny opis całego procesu.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

0

OK, ale co zrobiłeś dotychczas i z czym masz problem?

Mógłbym machnąć 'dokładny opis całego procesu', ale tego tyle w sieci jest że nie warto pisać kolejny raz.

Edit: jednak drobna rada - zrób najpierw per-vertex lighting (w Twoim przypadku, jako że nie masz wierzchołków tylko (z tego co rozumiem) płaski canvas, obliczaj np. jedno natężenie światła dla całego canvasa i zmieniaj jego jasność (i tekstury na nim) w zależności od tego), później per-pixel lighting (czyli oddzielne obliczenia natężenia światła dla każdego piksela na obrazku), dopiero na koniec baw się z normal mappingiem

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1