[C++]Problem z znalezieniem algorytmu dla grafu

0

Mam graf nieskierowany w 3 wymiarach, waga każdej krawędzi wynosi 1. Muszę znaleŹć optymalną drogę z wierzchołka a do wierzchołka b.Jakiego algorytmu użyć?

0

Dijkstra, Bellman-Ford

0

Nie rozumiem pojęcia "graf w 3 wymiarach" ale sprawdź przeszukiwanie w głąb lub wszerz.

0

Tz, mam jakby taka kostkę złożoną z sześcianów.Z jednego sześcianu jest przeważnie 6 krawędzi do sąsiednich brył, oczywiście na skrajach kostki jest mniej krawędzi bo nie da się wyjść z tej dużej bryły ,niektore krawedzie są nieaktywne..Musze znaleŹć najkrótszą drogę z A do B. Próbowałek dijkstry ale to nic nie dało, bo nie znajdywał najkrótszej drogi.

0

Znaczy ze źle go napisałeś zapewne ;]
Poza tym w zasadzie skoro wszystkie krawędzie mają tą samą wagę to można to chyba napisać znacznie prościej wybierając najprostszą drogę ;]

0

Możesz spróbować http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeszukiwanie_wszerz jeśli schrzaniłeś dijkstry.

0

Próbowałek dijkstry ale to nic nie dało, bo nie znajdywał najkrótszej drogi. - myślę że to nie wina Dijkstry :P

Najlepszy byłby algorytm A*, zadanie które rozwiązujesz to http://einstein.ms.polsl.pl/, nr. 4. I tak już za późno :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1