Najkrótsza droga z przeszkodami - algorytm ?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-10-22 11:07
qwe
0

Witajcie. Mam tablicę 2-wymiarową map[16][12] a ona wypełniona jest liczbami od -1 do 3 co jest nieważne, liczą się tylko 3 liczby.

otóż w tablicy liczba 2 odpowiada za początek [punkt od którego drogę będę szukać] a liczba 3 oznacza koniec [punkt do którego będę poszukiwać drogi].
Liczba 0 w tej tablicy oznacza przeszkodę, którą trzeba ominąć by dotrzeć do punktu końcowego.
Jest to mapa kafelkowa o wymiarach kafla 50x50;

Moje pytanie brzmi: Jak mogę przeszukać tą tablicę aby wyznaczyć drogę z punktu początkowego do punktu końcowego omijając przeszkody ?

Pozostało 580 znaków

2011-10-22 11:16
0

Graf montujesz a następnie szukasz ścieżki między A i B.


Pozostało 580 znaków

2011-10-22 11:33
0

Graf może być tutaj przedstawiony w postaci tablicy dwuwymiarowej o takich samych wymiarach. Użyj BFS (prostszy wariant) lub A* (trudniejszy wariant).


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0