Hey, chciałem skierować moje pytanie do znawców tematu SSN a mianowicie mam następujący cytat:
Techniki zmian współczynników uczenia i momentum:
· zastosowanie większych wartości h oraz m na początku uczenia i zmniejszanie ich
w miarę zbliŜania się funkcji błędu do minimum,
· przyjęci na początku procesu uczenia małych wartości współczynnika uczenia h
(ewentualnie równieŜ współczynnika momentu m). Gdy proces uczenia nabierze
tempa współczynniki są zwiększane, by w końcowej fazie ponownie ich
zmniejszyć,
· uzaleŜnienie współczynnika uczenia od wartości funkcji błędu
średniokwadratowego – gdy błąd maleje moŜna zwiększyć współczynnik uczenia,
gdy rośnie naleŜy go zmniejszyć.
Doświadczalnie stwierdzono, iŜ najlepsze efekty uzyskuje się gdy współczynnik
uczenia zwiększa się algebraicznie o stałą wartość, a zmniejsza geometrycznie.
I chciałem prosić o wyjaśnienie co oznacza ostatnie zdanie (pogrubione) tj. Doświadczalnie stwierdzono, iŜ najlepsze efekty uzyskuje się gdy współczynnik uczenia zwiększa się algebraicznie o stałą wartość, a zmniejsza geometrycznie.
Czy mógłby ktoś podać mi przykłąd o co tu chodzi - będę ogromnie wdzięczny!
Ok, już chyba kumam. Chodzi chyba o to, że współczynnik uczenia ma maleć w trakcie procesu nauki ale ma być jak największy (żeby krok uczenia był jak największy) tzn. żeby z jednej strony malał a z drugiej strony był stosunkowo duży.
Czy może ktoś potwierdzić?